6 jun 2014

Review | Carmex Moisturising Lip Balm

Ik moet moeite doen om elke lippenbalsem met een leuke kleur of belofte te weerstaan. Carmex viel me eerst nooit zo op. Want de Carmex Moisturising Lip Balm lijkt op het eerste gezicht dan wel niet zo heel bijzonder... Maar met de slogan: 'It soothes. It relieves. It moisturises.' was ik toch om!



 'Omdat Alfred Woebling zelf veel last had van droge en gebarsten lippen, creëerde hij de Carmex lippenbalsem in de VS in jaren '30. De Woebling familie runt het bedrijf nog steeds en Carmex is één van de werelds meest geliefde lippenbalsem geworden met meer dan 130 verkochte producten per minuut. 
Carmex unieke formule verzacht, hydrateert en verlicht de pijn - met als resultaat zachte en gezond-ogende lippen. De Carmex lippenbalsem is nu verkrijgbaar in tubes en sticks, als toevoeging aan Alfreds originele potjes. Probeer het zelf en ervaar waarom deze prijs-winnende lippenbalsem een favoriet is van beroemdheden en visagisten overal op de wereld!'

Ingrediënten:
Petroloneum (vaseline), lanoline, cetyl esters, cacaoboter, bijenwas, minerale olie, kamfer, menthol, salicylzuur, aroma, vanilline




Hmmm, de verpakking van Carmex... Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. En dat na een heel jaar gebruiken, haha! Aan de ene kant vind ik het lelijk, maar ook juist weer iets hebben. Je knijpt het product natuurlijk eerst uit de tube. Dan kan je kiezen ofdat je het direct op je lippen aanbrengt (wat ik doe), of je kunt het eerst op je vingers aanbrengen. Helemaal jouw keus!


De geur en smaak van de lippenbalsem vind ik maar moeilijk te omschrijven. De geur is fris en apart. Het komt me in ieder geval niet bekend voor. Je proeft het product normaal gesproken niet echt. Hij is vrij neutraal. 

De substantie is vrij dik. Als het in aanraking komt met je lippen of huid, smelt het meteen. Het laat een fijn laagje op je lippen achter dat niet plakt, maar wel een mooie gezonde glans geeft.



Hier zie je in welke staat mijn lippen momenteel verkeren. Ik smeer enkele keren per dag met de Carmex lippenbalsem en af en toe met mijn Nivea Lipbutter. Mijn lippen zijn heerlijk zacht, totaal niet droog en geheel zonder vervelende velletjes. 




De Carmex Moisturising Lip Balm mag dan op het eerste gezicht niet heel interessant zijn, maar hij doet zeker wat hij moet doen! Hij verzorgt je lippen gewoon erg goed. Maar om eerlijk te zijn, ik verkies mijn Nivea Lip Butter toch nog boven deze van Carmex. Hij verzorgt mijn lippen nóg beter en ruikt heerlijk naar Fruitella snoepjes.


Jammer is dat Carmex niet heel goed verkrijgbaar in Nederland. Zelf kocht ik hem bij Primark in Londen voor £2 (€2,49). Ook is Carmex te koop bij de Engelse drogisterijen, zoals Boots. In Nederland is Carmex online te koop op o.a. makeup-enzo.nl voor €2,80 (excl. verzendkosten). 

Q: Wat is jouw favoriete lippenbalsem? Liefs' Iris

2 opmerkingen:

  1. Hier hoor ik vaak goede verhalen over en zelf zou ik hem ook graag willen! Alleen jammer dat ie wat lastig verkrijgbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb zelf ook een aantal lipbalms van carmex, i love them ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...