27 mei 2013

Iris || Lovely Life #1: Amerika, sporten, school, bloggen?

Hi guys! So, we've decided we want to change the language on our blog to English! No, I'm just kidding! I'm sooo excited to tell you though: Ik ga naar Amerika! Ik had me opgegeven voor het uitwisselingsprogramma van school met Amerika, maar helaas waren er verschrikkelijk veel aanmeldingen..but guess what? Vandaag vertel ik jullie over mijn afgelopen tijd over o.a. Amerika, sporten  (herinneren jullie mijn vorige blogpost nog?), het schoolleventje en bloggen!





Onze school heeft 4 verschillende scholen waarmee we uitwisselen, in Duitsland, Istanbul, Moskou en de VS, Massachusetts. Ik was niet uitgekozen om mee te gaan en daar was ik natuurlijk niet erg blij mee en was ik niet bepaald vrolijk (ik liet het alleen niet zo merken aan de mensen om me heen). En toen kwamen vorige week opeens twee leerlingen met een briefje naar onze wiskunde leraar... Ik dacht er eigenlijk helemaal niet over na, maar toen de les bijna was afgelopen, werd ik opeens naar de leraar geroepen, met de mededeling dat ik naar ede leider van de uitwisseling met VS moest komen! 

Ik had zo'n vaag vermoeden, maar ik durfde er niet op te hopen! En ja hoor, daar hoorde ik dat ik toch WEL mee mocht, omdat er plaatsen in de VS waren bijgekomen! En nu is alles zeker, vliegtuig tickets, everything! Ik ga volgend schooljaar oktober met ongeveer 15 anderen 2 weken naar de Massachusetts (en ook een aantal dagen naar New York!) en die tijd breng ik dus door bij een gastgezin! Elk moment kan er een mailtje vanuit de USA komen van deze persoon en ik ben zo nieuwsgierig! Happyyyy!



Laatst vertelde ik jullie al over mijn slechte gewoonte, dat ik eigenlijk helemaal niet meer sport. Ik besefte nadat ik mijn sportleventje in deze blogpost had beschreven, dat het eindelijk tijd werd om weer iets te gaan doen. Ik liep wel eens hard, maar dat was dan 1 keer/ 1 à 2 weken. Niet erg veel dus. Sinds 2 weken ben ik nu bezig met om de 2 dagen hard te lopen, en het gaat eigenlijk best goed! Ik loop nu een rondje van 2 km, omdat ik voor de rest niet veel keus heb, behalve de 5 km! Elke keer loop ik er zo'n 300 m bij (en stiekem ben ik er ook best trots op, haha!). Mijn conditie was erg slecht, de 600 m haalde ik niet eens! 

Helaas ging het afgelopen keer mis, en zakte ik door mijn enkels, waardoor ik de volgende dag niet eens meer kon lopen (en ik was die dag óók nog eens ziek :( ). Ik ga dus er eerst voor zorgen dat ik goede sportschoenen aanschaf, en daarna ga ik weer volop verder. Ik wil gewoon erg graag een betere conditie krijgen en wat sterke enkels/ knieën hebben. Ik ben het zat om altijd over te komen als een 'mietje' als ik weer eens niet mee doe met gym. Geloof me, het is écht niet om aan de kant te zitten en ik kan echt wel wat pijn wegslikken. Maar hopelijk hoeft dat voortaan niet meer! Trouwens, Runkeeper is een coole app waarmee je je afgelegde afstand, tijd en ook verbrande calorieën kan bijhouden!



Op school gaat het met ons drieën prima, het is altijd gezellig en cijfers zijn goed. Dus we gaan gezellig over naar de vierde klas, en dan zijn we eindelijk bovenbouwers! Eigen profiel (N&T voor ons alle 3) en er is veel minder 'verboden'! Je mag weg van school wanneer je een tussenuur hebt, nu kan je nog gewoon lekker nakomen (en dat hebben wij er echt niet voor over!). Nog een aantal weken en dan is het lekker zomervakantie! Zomer wordt het hopelijk snel, 1 graden 's nachts in eind mei? Kom op zeg!



De volgers van onze blog groeit niet erg meer de afgelopen tijd, helaas.. De views zijn gelukkig wel gestegen én dat is natuurlijk het belangrijkst! Ik weet niet of jullie het hebben gemerkt, maar de afgelopen tijd hadden we niet zo veel inspiratie meer! Maar nu zijn we weer helemaal terug, met nieuwe ideeën en een nieuw lay-out! We willen nog een rustig achtergrondje, en dan zijn we helemaal tevreden! Hebben jullie ideeën, laat het ons zeker weten! 

Een vrij lange post was dit, zeg! Bedankt voor het lezen! Ik zie jullie snel weer! Liefs' Iris


3 opmerkingen:

  1. Oh echt zo vet dat je naar Amerika gaat! Je hebt heel veel geluk dat je school zo'n uitwisselingen regelt naar verre landen. Ik ben in de meivakantie een week naar New York geweest. Je gaat het vast geweldig vinden! Bovendien zijn je renschoenen heel leuk (:

    Liefs, Lonneke
    www.ocean-hearts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super om te horen! Ik verheug me erg op! Die sportschoenen heb ik gewoon van internet geplukt, by the way! Ik zou ze eigenlijk wel willen hebben.. Liefs'!

      Verwijderen
  2. Zooooooooo vet dat je naar Amerika gaat! Mag ik mee? Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...