19 aug 2013

Review: Catrice Liquid Gold Topper (Glamazona LE)

De afgelopen limited editions van Catrice vond ik wat saai, maar de Glamazona collectie (juli en aug. 2013) is daarentegen wel ontzettend spannend! Inderdaad spannend: een collectie met exotische oogschaduwkleuren, nagellak, blushes en lipsticks! Desondanks kocht maar één product:de Liquid Gold Topper. Een toch wel heel bijzonder iets!




Toen ik de Liquid Gold Topper voor het eerst op het internet zag verschijnen, wist ik niet meteen wat het eigenlijk wel niet was. Al snel kwam ik erachter, dat het bedoeld is om als oogschaduw of over oogschaduw heen te gebruiken. Je zou het misschien zelfs ook wel kunnen gebruiken als opvallende (en tricky) highlighter voor een feestje!

Wat Catrice zegt over de Liquid Gold Topper:
'Glam-zone. Deze topper doet denken aan vloeibaar goud en is een ware bron van inspiratie voor de Amazone make-uplook. De sneldrogende textuur kan over de oogschaduw worden aangebracht of op het gezicht en lichaam voor glinsterende highlights voor een 3D-effect. De op water gebaseerde vloeistof heeft een hoge pigmentatie en intensiveert elke look. Schud goed voor gebruik!'



Goed schudden!

De Liquid Gold Topper heeft als verpakking een mat glazen flesje met 5 ml inhoud. Normaal gesproken houd ik niet zo van dierenprint, maar ik kan niet ontkennen dat de producten van de collectie elk zo hun charme hebben met hun luipaardprint of zebra-/tijgerprint. Handig als ik ben, had ik natuurlijk niet meteen door dat de applicator een pipetje (je weet wel, van scheikunde!) is. 



Hoe breng je de Topper dan aan? Er zijn verschillende manieren mogelijk, maar zelf vind ik het het prettigst om het eerst aan te brengen op de rug van mijn hand en daarna met mijn vingertoppen  op mijn oog te deppen. Je moet wel snel te werk gaan: de Liquid Gold Topper droogt snel op. Andere manieren zouden zijn: met een synthetische kwast (trekt snel in kwast -> korrels op ooglid), direct op je oog (vrij riskant vanwege de waterbasis) of eerst op papier (trekt te snel in papier) of plastic (gewoon onhandig) .





Op de bovenste foto heb ik de Liquid Gold Topper net aangebracht met het pippetje. Op de tweede foto heb ik heb het wat uitgewreven en op de laatste foto heb ik hem in mijn huid gewerkt en daarna even laten intrekken!



Links heb ik een neutrale ooglook met het Oh So Special Palette van Sleek (review) gemaakt. Rechts heb ik de Liquid Gold Topper over de oogschaduw heen aangebracht. Het is geen 'bam, in your face!' effect, maar wel een mooie gouden gloed. Je kan wel meerdere lagen aanbrengen voor een totaal gouden ooglook (voor kerst bijvoorbeeld!). Ook heb ik gezien dat sommige meiden er een gouden eyeliner mee zetten!

Ik vind het erg leuk dat Catrice zo'n bijzonder product uitbrengt! De Liquid Gold Topper is niet iets dat ik echt overdag naar school zou dragen, maar voor kerst of een schoolfeest maakt het je ooglook wel helemaal af! 

De Liquid Gold Topper is tot eind aug. 2013 te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €3,99.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...