26 sep 2013

USA, Here I Come!

Het aftellen is nu echt begonnen: nog maar 16 dagen totdat ik op Schiphol in het vliegtuig stap naar Amerika. Stiekem heb ik een week geleden al een aftelkalender gemaakt en ook op mijn telefoon heb de bekende widget! Want more Details? Read along!



Mijn nieuw gekochte turquoise koffer!

Op zaterdag 12 oktober is het dan eindelijk zo ver. Het moment waar ik al maanden naar heb uitgekeken... Om half 11 's ochtends stijgt ons vliegtuig van Delta Airlines op en 7 uur later zullen we dan (hopelijk) landen in Boston, Massachussetts. Vanaf daar is het nog eens anderhalf uur rijden naar de school verder het binnenland in! Het is daar 6 uur vroeger dan in Nederland en dan zullen we daar dus rond 8 uur Nederlandse tijd aankomen (incl. wachten op bagage, e.d.). 

Ik heb nu al zo'n 3 weken contact met mijn uitwisselingspartner. Eigenlijk vrij kort vergeleken met anderen (lees hier mijn eerdere post), maar ze lijkt gelukkig wel erg aardig! Ze woont in een dorpje ongeveer 12 km van de high school en we worden (helaas) niet door de bekende gele schoolbus opgehaald... Ze woont buiten de schoolregio, dus we worden waarschijnlijk gewoon door haar moeder gebracht! Dat wordt wel even wennen: ze gaan daar al om 7 uur de deur uit! School begint namelijk al om 7.45!

Delta Airlines

De bewuste zaterdag schijnen wij bij de school uit de bus 'getrapt' te worden en daar tref je je gastfamilie ergens rondom de bus! Heel spannend om ze dan toch eindelijk in het echt te zien! Een moment met veel paniek voor de lerares, als ik de verhalen zo van haar hoor, haha! Daarna hebben wij de zondag én maandag vrij: maandag is het Columbus Day (een feestdag voor het feit dat Columbus op 12 oktober 1492 Amerika 'ontdekte'; ook al werd ons bij aardrijkskunde verteld dat hij niet de eerste was, haha!).

Die dinsdag ga ik met mijn uitwisselingspartner mee naar school. Ook heb ik me opgegeven om met twee andere vrienden de eerste en tweede klassers van de high school wat over Nederland te gaan vertellen. Het lijkt me zo leuk om mensen over Nederland te leren!

Time Square

Daarna vertrekken we op woensdag ochtend naar New York! We slapen in een Sheraton (niet Hilton, zoals ik eerder zei #dom!) hotel 45 minuten buiten Manhattan. Daar heb ik een kamer met 2 andere meiden! We zullen o.a. Manhattan, Museum of National History, Liberty Island en Ground Zero gaan bezoeken. De laatste plek lijkt me nogal heftig om te zijn... Ook mag je kiezen of je of het Empire State Building opgaat óf dat je Macy's bezoekt. Ik ben er nog niet helemaal uit... Op vrijdag vertrekken we dan alweer terug naar de MA. 


Als ik aankom vertrek ik waarschijnlijk met mijn gastfamilie voor een weekend naar Boston! Erg druk, maar het lijkt me ook erg leuk! Dat kan ik toch niet missen? Daarna heb ik nog één week in Amerika en ga ik voornamelijk gewoon halve dagen lessen volgen en na school voetballen! Dat wordt vast een groot succes, haha! En dan is het alweer tijd om naar huis te gaan... Maar gelukkig komt mijn uitwisselingspartner in april al weer terug!

Ik wilde even zeggen, dat er tot eind oktober niet elke dag meer een nieuwe blogpost online zal komen. 2 weken weg betekent veel vooruitwerken en helaas heb ik die tijd niet. De komende 2 weken is het nogal druk op school en hebben de leraren besloten om ons maar even te bombarderen met toetsen (zelfs nog op de vrijdag voordat ik in de volgende ochtend al in het vliegtuig stap...) Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen!

Help me! Ben je al eens in NY geweest. Ja? Waar moet ik volgens jou heen, Macy's of het Empire State Building? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...