2 sep 2013

Zijn Wij Beauty-bloggers Oppervlakkig?

Veel mensen in mijn omgeving weten dat ik een blog heb. Als ze vragen waarover ik dan schrijf, geef ik meestal als antwoord: nagellak en nail-art. Nooit vertel ik ze dat ik over meer dan alleen nagellak schrijf: grotendeels schrijf ik namelijk over het gehele pakket beauty. Waarom ik nooit de 'waarheid' vertel? Omdat ik lichtelijk bang ben om oppervlakking gevonden te worden...



Al jaren ben ik bezig met nagellak en de meeste mensen die mij kennen weten dat dan ook. Daarom is het voor hen ook dan niet vreemd dat ik erover blog. Maar dat ik ook over andere beauty schrijf weten de meesten (nog) niet. Als een vriendin van mijn moeder zegt: 'Goh Iris, wat heb jij eigenlijk een mooie zuivere huid voor iemand van jouw leeftijd.', zegt mijn moeder spottend (die vind het allemaal erg leuk, vooral oogschaduw en nagellak, maar van foundation moet ze het niet zo hebben): 'Daar zitten hele plamuurlagen over heen.'  De meeste mensen geloven dat ook dan niet, ik was toch altijd zo'n lief, klein en verlegen (wat gaat de tijd toch snel *kugh*) meisje? 


Het grote probleem is volgens mij dat mensen make-up associƫren met dikke plamuurlagen en een pannenkoekengezicht. Te dikke lagen foundation en te veel poeder. Vroeger dacht ik precies hetzelfde en kletste ik met mijn moeder maar al te graag over van die te gebruinde moeders met een barbiepoppenuiterlijk. Ik wist niet dat je je gezicht ook mooi kon opmaken zonder dat anderen het enorm opvalt. Wat anderen dus ook vaak bij mij niet wisten.


Maar waarom gebruik je dan al die make-up? Die heb je echt niet nodig, hoor ik vooral de jongens zeggen. Vroeger begreep ik het ook niet van die oudere meiden, maar tegenwoordig ben ik er zelf een. Ik voel me er zekerder mee. Mijn rode wangen en puistjes vallen niet meer op en mijn gezicht heeft zo een mooiere en frissere uitstraling. Ook vind ik het ontzettend leuk om te doen, het liefst zou ik uren voor de spiegel doorbrengen om een mooie ooglook met allerlei kleuren oogschaduw te maken. Niet omdat ik ijdel ben, maar omdat ik het zie als iets kunstigs, precies hetzelfde als nail-art. 



Waarom ik zo'n hoop beautyblogs lees? Omdat ik het nu eenmaal leuk vind om te lezen. Ik lees niet alleen blogs, maar ik heb altijd al graag boeken gelezen. En nu heb ik een soort groot virtueel boek waarvan ik elke dag weer iets nieuws leer. Een jaar geleden wist ik helemaal niks van make-up en slechte ingrediƫnten. Ik ben nu zeker geen prof., maar ik heb de afgelopen tijd ontzettend veel geleerd, als het nu gaat om make-up, nagellak, fashion of gewoon jezelf zijn. Ik vind het gezellig om een kijkje in iemands leven te nemen en sommige beautybloggers zouden zo je beste vriendin kunnen zijn.


En het bloggen zelf vind ik ook erg leuk. Ik begon ermee omdat ik mijn passie: nagellak, wilde delen met anderen. Binnen enkele weken groeide het uit tot meer dan alleen nagels. Tegenwoordig is het mijn grootste hobby. Schrijven en fotograferen vind ik namelijk ontzettend leuk. En wat is er nu fotogenieker dan make-up? Tja.. toch wel wat, maar je weet wat ik bedoel!


Nee, zelf denk ik niet dat beautybloggen en make-up oppervlakkig is. Maar wel denk ik dat anderen dat kunnen denken. En ik ben helaas zo'n persoon die erg bang is voor de mening van anderen. En daar moet ik maar eens van af zien te komen... Liefs' Iris
Alle foto's in deze blogpost zijn door mijzelf genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...