11 okt 2013

Interview Met Senya van Kessel van Webstash.nl!

De webshop Webstash.nl ontdekten wij een tijdje geleden en sindsdien zijn we fan! Webstash verkoopt de leukste sieraden, kleding en tassen! En toen de eigenaresse van Webstash een interview met ons wilde houden, maakte we figuurlijk een sprongetje in de lucht! Heb je altijd al willen weten hoe het hebben van een eigen webshop in elkaar steekt, dan kom je er nu achter!


Hoe kwam je op het idee om een eigen webshop te beginnen?
Mijn vriend heeft mij geholpen met het idee om een eigen webshop te beginnen, hij adviseerde dat ik best wat kon doen met mijn passie voor marketing & winkelen. Zelf is hij programmeur (maakt websites). Zijn opmerking: 'Je zou een handeltje kunnen beginnen met al die spulletjes en koopjes van je! Zal ik een webshop voor je maken?' Vond ik op het begin alleen maar grappig. Maar naarmate we er meer over begonnen te praten en brainstormen werd ik toch wel erg enthousiast! We hebben vervolgens samen hard gewerkt om binnen een korte tijd WebStash te ontwikkelen.



Waar moet je allemaal aan denken als je een eigen webshop begint?
Er komt heel veel bij kijken, eerst moet je het idee goed uitwerken en een budget hebben wat je er zelf in wilt investeren. Als je alles hebt uitgezocht ga je met het plan naar de Kamer van Koophandel om je officieel als bedrijf in te schrijven, ook moet je je aanmelden bij de belastingdienst, waar je elk kwartaal je administratie van de BTW aan door moet geven. Er moet een opslag en werkruimte geregeld worden. Er moet ingekocht worden, zoals verpakkingsmateriaal, visitekaartjes, stickers, een goede printer, kantoorartikelen, maar natuurlijk ook de producten die je wilt gaan verkopen. 

De website moet gemaakt worden en je moet uitzoeken hoe je de pakketjes wilt gaan versturen. Daarnaast moet je afbeeldingen zoeken van de items die je wilt verkopen. Al de producten die je wilt gaan verkopen, moet je in de website zetten met een leuke tekst erbij, dat is erg veel werk. Je gaat dan ook bepalen welke prijs je voor de producten wilt vragen en je bedenkt leuke aanbiedingen. Daarnaast moet je altijd goed contact houden met de klanten: je moet om kunnen gaan met klachten, maar ook met complimentjes en vragen. Telkens moet je nieuwe producten en promotieacties bedenken. Maar ook daadwerkelijk de bestellingen afhandelen, bedankkaartjes schrijven, inpakken en versturen.



Hoe ben je op de naam 'Webstash' gekomen?
De naam Webstash heb ik gebaseerd op de term 'stash', die veel wordt gebruikt door bijvoorbeeld beautybloggers die hiermee hun verzameling/collectie van bijvoorbeeld make-up of sieraden aanduiden. Omdat het gaat om een WEBshop heb ik de naam zo bij elkaar bedacht ;)

Wat is je favoriete item uit Webstash?
Het leukste artikel, dat is lastig kiezen haha! Ik heb  zelf wel een hoop items in mijn bezit die ik ook verkoop. Als ik weer leuke producten binnenkrijg in het magazijntje is het natuurlijk moeilijk om deze zelf niet te willen hebben ;) Ik vind deze zwarte tas met studs erg leuk. 
En
 deze suède legging met baroque patroon.

Wat vindt je favoriete fashion trend?
Ik vind het leuk dat je veel ziet met patroontjes zoals aztec en baroque. Ik vind leatherlook erg mooi, leren jasjes of jasjes met alleen leren mouwen. 
Daarnaast vind ik het leuk dat sieraden mogen opvallen, goud/rosegoud vind ik erg mooi en ook de statementkettingen en armcandy!

Wat is het leukst en minder leuk aan het hebben van een eigen webshop?
Het leukste vind ik de mailtjes en reacties van mensen die erg blij zijn met hun bestelling, ook is het leuk om te zien dat wanneer je een actie of prijsvraag hebt opgezet, hoeveel mensen daarop reageren! Daarnaast is het ook leuk om de statistieken van de bezoekers bij te houden met google analytics.

Het minst leuke vind ik dat het soms wat hectisch is, omdat ik alles zelf doe kan ik niet zomaar een dagje lekker niksen of weekend houden, ik ben er echt elke dag mee bezig. Daarnaast hoort het er ook bij dat er soms een klacht binnen komt, al is dit niet perse vervelend, dit proberen we namelijk altijd goed op te lossen zodat we toch een blije klant krijgen!


Wat is de belangrijkste tip voor meiden (of heren!) die ook hun eigen webshop willen starten?
Van te voren alles goed uitzoeken zodat je op de hoogte bent wat er allemaal bij komt kijken. Je moet het echt leuk vinden om te doen.

Wat zijn je plannen voor in de toekomst voor Webstash?

Als ik klaar ben met mijn studie (ik zit namelijk nog op school) moet ik even goed kijken wat ik wil doen. Misschien wil ik Webstash als hobby blijven houden zoals het nu is, of wil ik juist uitbreiden en het nog serieuzer gaan aanpakken. Als ik het niet meer zo leuk vind, ga ik de webshop verkopen en me vooral richten op Foodmarketing, waar ik momenteel voor studeer. Ik hoop natuurlijk een baan te vinden die ik kan combineren met dit werk. Dat zou het leukste zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...