4 nov 2013

Foto's Uitwisseling Amerika!

Al maanden keek ik ernaar uit, maar toen was het drie weken terug dan eindelijk zover: Amerika! 12 oktober, op ons éénjarig bestaan!, steeg ons vliegtuig op. Met als bestemming Boston, Massachussetts! Zoals beloofd, laat ik vandaag de foto's zien!

Op de eerste zondag ging ik met mijn familie onze eigen appels plukken, wat erg typisch voor de staat schijnt te zijn. Bijna alle 20 'Dutchies' (Ja, zo worden wij door de Amerikanen genoemd!) zijn 't wezen doen!

Daarna gingen we naar de mega winkel van Yankee Candle, waar ik een kaars kocht. Later kwam ik er nog eens terug met twee Nederlandse vriendinnen en kocht ik wat snoep en nog een kaars!

Maandag was het Columbus day en mijn familie maakte goed gebruik van deze vrije dag: ze namen me namelijk mee naar Boston! Boston is net wat kleiner dan Amsterdam, maar toch heel anders! Het is voor Amerikaanse begrippen historisch, maar het centrum staat wel vol met wolkenkrabbers! Ook bezochten we het stadion van de Red Sox: het legendarische baseball team van Boston!

Op woensdag en donderdag gingen we naar NY, waar we in een Sheraton hotel sliepen. Dit was 45 minuten met de trein vanaf Manhattan. Alle 2 de dagen kwamen we op Grand Central Station aan en op de eerste dag maakten we dan ook volop foto's!

Als eerst bezochten we het Empire State Building, wat wel het hoogtepunt (letterlijk én figuurlijk!) van mijn bezoek aan NY was. Je moet even diep uit je buidel tasten ($27), maar het is het zeker het geld waard! Voor je het weet ben je boven en dan kan je NY pas echt goed bekijken!

Daarna gingen we naar Time Square, waar we ook wat tijd kregen om te winkelen. Met de hele groep (zo'n 20 mensen!) gingen we naar een gigantische speelgoedwinkel en de M&M Store. Zelf kocht ik ook nog wat bij een souvenirwinkel en de Sephora.

Op de tweede dag bezochten we Liberty Island in de ochtend, waar we noodgedwongen ook een ontbijt moesten vinden! Duur, maar lekker ;) . Helaas was de lucht niet helemaal helder, maar Manhattan was nog gelukkig wel deels te zien!

Na Liberty Island, gingen we naar Ground Zero. Dat maakt nogal wat indruk. Je kunt nog zien waar ingestorte gebouwen (niet alleen de Twin Towers zijn vernietigd) hebben gestaan. En ook zijn er natuurlijk de twee kunstwerken waar de Twin Towers hebben gestaan. Het hoge gebouw dat je op de foto ziet, is de Freedom Tower (nieuwe World Trade Centre), wat het hoogste gebouw van NY is. De laatste foto is een muur van de eerst gealarmeerde brandweercentrale, waarvan van vele brandweerlieden zijn omgekomen...

En nu weer terug naar het vrolijke deel van NY: het American Museum of Natural History. Ik ben geen museum fan, maar dit museum is zeker de moeite waard. De diorama's met de opgezette dieren zijn erg mooi en ook dino's zijn natuurlijk best wel vet!

Na het museum, liepen we via Central Park naar Rockefeller Center. Wauw, wat is het daar toch mooi! Door de schemering leek het net een sprookje! 's Avonds winkelden we weer wat en je raadt het al: bij de drogisterij!

Zaterdag zag ik mijn eerste football game en zondag gingen we naar een maïsveld, waarin je allerlei puzzels moet oplossen. En ik moet eerlijk zijn, er zaten best wel wat lastige vragen tussen!

Met de Dutchies gingen we naar een openlucht museum over de eerste Europeanen in New England, wat eerlijk gezegd wat saai was. We hadden allemaal een beetje het gevoel dat het meer geschikt zou zijn voor onze kleinere broetjes en zusjes! Wat wel erg leuk was, was dat we zelf gingen koken zoals de eerste Europeanen dat deden!

Op de laatste dag gingen we ziplinen. Dat was zo ontzettend gaaf! We begonnen laag op de grond, maar uiteindelijk roetsjden we hoog door de vallei heen! Zeker aan te raden om eens te gaan doen dus!

Mijn familie at gewoon gezond, zeker vergeleken met de wilde verhalen die je altijd over Amerika hoort. 's Ochtends at ik altijd verrukkelijke cornflakes (ik heb nu al soortgelijke ingeslagen, helaas hebben we in Nederland vooral de gezonde dieet versies) en in het weekend kon ik genieten van de typische Amerikaanse pancakes!

En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan.... Ik heb er ontzettend van genoten en ik zou zo weer teruggaan, als het kon! Grijp de kans met beide handen aan, als je met school op uitwisseling kan gaan. Of het nu naar Amerika of Duitsland is, het is vast allemaal geweldig!

Liefs' Iris

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...