20 jan 2014

Stress!!!

Ja hoor. Vandaag is dan mijn eerste lange se week begonnen. Een week vol school examens die belangrijk zijn voor je echte examen en je diploma. Ik moet hierna nog één jaar en krijg dus nog veel van deze weken. Hoe ga ik leren? Wanneer wat? Vandaag ga ik jullie daar een beetje bij helpen.

1 Begin op tijd met leren. Dit helpt echt. Je hoeft niet elke dag 5 uur te leren maar elke dag een uurtje is al genoeg. Zo herhaal je dingen en onthoud je ze beter.

2 Leer met iemand samen. Dit kan je vaak helpen. Kijk hoe diegene leert en leg elkaar de stof uit.

3 Neem af en toe pauze. Je moet niet alle vakken achter elkaar door leren. Dat werkt toch niet. Neem 10 minuten pauze en ga daarna weer verder.

4 Trek een comfy outfit aan. Zo voel je je vrijer.

5 Als je het fijn vindt om met muziek te leren, zet die dan niet te hard.

6 Blijf niet dingen overbodig herhalen die je al weet.

7 Laat je overhoren.

8 Maak samenvattingen of uittreksels.

9 Kijk de opdrachten nog eens goed door.

10 Stress niet te veel. Dat heeft toch geen zin.

Ik maak me soms wel te veel zorgen. Ga ik wel over? Ik leer zo hard, maar haal toch een vrij laag cijfer. Leraren snappen niet waarom ik iets niet begrijp. Uiteindelijk help ik mezelf hier niet mee. Ik moet het zelf doen. De leraren krijgen hun geld toch wel. het gaat om mijn toekomst.

Q: Wat zijn jouw tips tegen stress? xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...