10 mrt 2014

Review + Look | Catrice Mono's Bring Me Frosted Cake & Plum Up The Jam

Ik ben dol op oogschaduw. Geef me op zaterdag morgen maar een stel mooie kleurtjes en ik ben weer een tijdje zoet! Laats raakte ik pan bij mijn Sleek Oh So Special palette in de witte matte highlighter en ik vond het daarom tijd om een back-up te halen! Catrice's Absolute Eye Colour Mono Bring Me Frosted leek me wel een mooie vervanger. En toen ik nog verder door het schap snuffelde, kwam ik nog een prachtige paarse oogschaduw met gouden glitters tegen! Hup, in m'n winkelmandje! 




Mijn algemene indruk van Catrice oogschaduws is dat ze okay zijn, maar dat ze véél beter kunnen! Sommige producten zijn helemaal geweldig en daar vallen deze mono's dan toch een beetje bij in het niets... Maar die hard Catrice fan als ik ben, wilde ik ze toch een kans geven! Want paarse oogschaduws, daar heb ik nogal een zwak voor! 



De verpakkingen van Catrice zijn altijd strak, stevig en classy. Daar is niets mis mee, als je het mij vraagt! In tegendeel zelfs, ik vind ze eigenlijk gewoon geweldig! Ze ogen zeker niet goedkoop en het is altijd handig dat ze gemaakt zijn van transparant plastic. 


570 Plum Up The Jam 



Ik draag lang niet elke dag oogschaduw (lees: één of twee keer in de week...) en vaak ga ik voor de standaard nude kleuren. Maar als ik toch eens net wat anders wil, dan ga ik altijd voor paars! Ik ben gek op mijn Wet 'n Wild Knock On Wood palette, maar deze heeft helaas vrij veel fall-out. Toen ik Plum Up The Jam in het schap liggen, met die prachtige gouden glitters kon ik dus niets anders doen dan hem meenemen! De gouden glitters zie je niet goed op de foto's, dus daarvoor verwijs ik je graag naar Lotte's blog! 

Bring Me Frosted Cake



Ik gebruik graag een matte highlighter om (op een blending kwast) andere oogschaduws te blenden. Deze kleur is eigenlijk gewoon precies dezelfde kleur als mijn eigen huidskleur, dus hij is perfect voor deze taak! 


Links zie je Bring Me Frosted Cake en rechts Plum Up The Jam. De pigmentatie van de oogschaduws is prima, maar ik heb wel eens beter van Catrice gezien... Het viel me ook op dat de oogschaduw erg hard zijn, waardoor ze (gelukkig) geen fall-out hebben! Wel is het erg jammer dat je de gouden glitters in de pan, helemaal niet terug ziet in de paarse oogschaduw als je hem gebruikt.


Ter vergelijking: links zie je de paarse oogschaduw uit het Wet 'n Wild palette en links Catrice Plum Up Te Jam. Ze zijn vrijwel identiek als het om kleur gaat, maar die van Catrice heeft een wat bruinere ondertoon. 


Ik vergeleek de 2 oogschaduws op m'n ogen. Links zie je Catrice en rechts Wet 'n Wild. Wat een verschil... Catrice pakt duidelijk veel en veel slechter op je oogleden dan Wet 'n Wild dat doet! Geef mij dan toch maar die fall-out, want jeetje.... Wet 'n Wild is zelfs nog goedkoper ook!





Ik maakte ook nog een simpele look met de twee oogschaduws. Plum Up The Jam bracht ik aan over het gehele ooglid en Bring Me Frosted Cake gebruikte ik als highlighter en om te blenden! Nog wat eyeliner, huidskleurig oogpotlood en mascara, en klaar is kees! 


Mmmm, ik heb gemengde gevoelens over de oogschaduws. Ze zijn beide mooi, maar van Plum Up The Jam krijg ik toch niet echt een warm gevoel. Je moet de kleur erg goed opbouwen, voordat je een duidelijk resultaat (zoals op de foto's) krijgt. Met Bring Me Frosted Cake ben ik echter wel erg blij! Ik gebruik eerst de Sleek oogschaduw op en daarna zal ik zeker overstappen op deze!

Q: Wat is jouw favoriete oogschaduw van Catrice? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...