2 jun 2014

The Furry Friend Tag

Op Bevrijdingsdag overleed plotseling mijn allerliefst poesje. Bijna 17 jaartjes oud is ze geworden. Ze was er dus al voordat ik geboren werd en het is heel gek nu ze er niet meer is. Elke keer dat ik iets zwarts zie, denk ik dat het Plukje is... Als een soort eerbetoon doe ik vandaag The Furry Friend Tag!



Wat is de naam van je huisdier?
Mijn liefste poesjes naam was Pluk. Meestal noemde ik haar Plukje, Plukkie of Ukje.

Wat voor soort huisdier heb je en wat is het ras?
Plukje was natuurlijk een kat en qua ras? Een 'doodsaaie' huiskat.



Hoe lang heb je je huisdier al?
Mijn ouders hebben Pluk en haar zusje (die is er al sinds 2012 niet meer) al sinds ze kittens waren. Dus we hebben haar in totaal bijna 17 jaar, van 1997 tot 2014 gehad.

Hoe kom je aan je huisdieren?
Pluk en haar zusje hebben mijn ouders uit een nestje katten op een boerderij in de buurt gekozen. Ze waren gewoon normale huiskatten, dus ze komen niet van een speciale fokker ofzo.


Hoe oud is je huisdier?
Plukje was 16, bijna 17 jaartjes oud. Ontzettend oud voor een kat eigenlijk!

Wat zijn de grappigste trekjes van je huisdier?
Pluk is een was de gekste kat die ik ooit gekend heb. Ze was altijd heel erg gefixeerd om eten. Maar nog veel leuker is dat ze altijd 'praatte'. Als ze mijn kamer binnen kwam lopen, begon ze meteen tegen me te miauwen. Ik denk dat iedereen die Pluk wel eens gezien heeft, haar zal omschrijven als een gekke, pratende kat. 



Wat betekent de relatie tussen jou en je huisdier voor jou?
Meestal zeggen mensen dat de relatie met een kat niet te vergelijken is met die met een hond. Nu heb ik ook een hond en kan ik zeggen dat mijn band met Pluk even geweldig was. Misschien omdat ze dacht dat ze een hond was? Haha! Ze had best wat hondigachtige trekjes! Ik ben er dan ook dagen kapot van geweest dat ik afscheid moest nemen.

Wat zijn je favoriete herinneringen met je kat?
Ik moet bekennen dat ik deze vraag vrij lastig vind. Ik nam mijn kat natuurlijk niet mee op vakantie of op daagjes uit. Ik denk dat mijn belangrijkste herinneringen aan haar zijn dat ze er altijd was en dat ze op mijn schoolboeken kwam zitten als ik huiswerk probeerde te maken (heel handig!). En als ik wat treurig was, voelde ze dat aan en kwam ze bij me zitten. Zo lief!

Ik tag alle baasjes in blogland hierbij de tag ook in de vullen! 

Liefs' Iris

1 opmerking:

  1. Wat een lieve poes! Jammer dat ze er nu niet meer is, maar 16 is inderdaad wel heel oud. Mooi om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...