11 aug 2014

Last Seen Movies #4

Ik vind het heerlijk om in de vakantie 's avonds lekker op de bank te hangen en films te kijken. Natuurlijk maakte ik dan ook de afgelopen tijd volop gebruik van mijn vrije tijd. Ik keek o.a. mijn favoriete disney film weer eens een keer!






Walking Tall is gebaseerd op een echt verhaal: een sheriff keert terug naar zijn dorp na een tijd in het leger te hebben gezeten. Hij treft een stelletje ongeregeld aan met veel misdaad en corruptie. Samen met een vriend weet hij alles weer in het gareel te krijgen. 

De film was opzich een prima vermaak, maar echt een goede inhoud heeft hij niet. Hij is vrij kort en er zat daardoor niet echt een goede opbouw in. Ik heb hier eigenlijk een beetje een 'mweh' gevoel bij.

IMDb: 6,2


Ook in deze film is Dwayne Johnson de hoofdpersoon. Zijn personage komt uit de gevangenis en gaat meteen opweg om wraak te nemen op de moordenaars van zijn broer. Ondertussen wordt hij opgejaagd door een huurmoordenaar en twee detectives. 

Je raadt het al: het is een echte mannenfilm. Actiefilms zijn eigenlijk niet zo mijn ding. Ik moet echter toegeven dat ik Faster toch best aardig vond door het onverwachte eind. Ik ga niets verklappen, haha!

IMDb: 6,5




Mannenharten draait om vijf mannen en hun relaties met vrouwen. De één staat op het punt te gaan trouwen, maar twijfelt. De ander wordt vader, een trambestuurder wil zijn ex terugkrijgen en de ander kan alle vrouwen van de wereld krijgen.

Ik hoopte op net zo'n geweldige film als Alles Is Liefde, maar helaas... Het is allemaal een beetje cheesy en voorspelbaar. 

IMDb: 5,7


De film Marie Antoinette gaat natuurlijk over het leven van Marie Antoinette. Op jonge leeftijd wordt ze uitgehuwelijkt aan Lodewijk XVI en vertrekt ze naar Frankrijk. Helaas loopt niet alles even soepeltjes en zijn er veel dieptepunten in haar leven. Het einde is open, maar als je een beetje hebt opgelet bij geschiedenis weet je wat er ging gebeuren.

Ik denk dat dit de op één na leukste film is uit deze vijf. Het is interessant om het verhaal eens van haar kant te zien en niet altijd vanuit het perspectief van de Franse burgers. Zeker een aanrader!

IMDb: 6,4 


Mulan is een Chinees meisje dat de plaats van haar vader in het leger inneemt. In Mulan I traint ze voor de strijd tegen de Hunnen met haar kameraden. Zij weten alleen niet dat ze een vrouw is... In Mulan II gaat ze op een nieuw avontuur.

Mulan I en II zijn mijn favoriete Disney films ooit! Het is zolang geleden sinds ik de echte klassieke Disney films heb gezien. Ik ga er snel meer kijken, want stiekem is het ontzettend leuk!

IMDb: 7,5 en 5,7

Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...