16 mei 2013

Review: Kruidvat Professional Make-up Kwastenreiniger

Make-up kwastenreinigers waren tot kort geleden niet echt gemakkelijk in budget land te vinden, zo hadden MAC, Sephora, maar ook E.L.F een kwastenreiniger in hun assortiment. Ik waste mijn kwasten gewoon altijd alleen met een babyshampoo, maar ik begon steeds meer te beseffen dat het tijd eens werd voor een échte reiniger, die ook de vieze bacteriën doodt. En toen kwam Kruidvat (maar ook Hema) als geroepen!




Sinds half april heeft Kruidvat een nieuwe collectie met kwasten (sommige schijnen echt de moeite waard te zijn) en deze kwastenreiniger in haar schappen liggen €2,99/ 200 mL. Toen ik bij Kruidvat voor een moederdag cadeautje was, en ik zag dat er zelfs korting op de kwasten(reiniger) was, kon ik het echt niet laten om hem mee te nemen!

Wat Kruidvat belooft:


En de ingrediënten:


De ingrediënten zien er op het eerste gezicht vrij goed uit: alcohol om de bacteriën te doden, soort schoonmaakmiddelen, kleurstof en parfum!




De kwastenreiniger komt in een zwart mat doosje met op de zijkant een afdruk van de reiniger, wat natuurlijk altijd leuk is. Het flesje zelf is vrij simpel, maar het heeft ook wel wat. Die paarse kleur van de vloeistof en de mat zwarte verpakking!

Laten we de werking maar eens gaan bekijken. Je begint met wat van de reiniger op een tissue. Sommigen hadden de verpakking liever gezien in een spuitflacon, maar ik vind dit eigenlijk ook prima werken!



Met deze vieze (met donkere oogschaduw) kwast gaan we de kwastenreiniger op de proef stellen:





Zo zag de kwast er uit na de eerste 'schoonmaakbeurt': de kleur was voor een deel vervaagd en gaf niet meer erg veel af, maar nog steeds is de donkere kleur te zien.



En zo zag de kwast er uit na zijn tweede wasbeurt: helemaal schoon! Je ziet nog een lichte donkere waas, maar dat maakt in principe niet zo veel uit.





Wat ik van de kwastenreiniger vind? Mijn mening is dat de reiniger prima zijn werk doet, lichtere oogschaduws zijn binnen no time van je kwast verdwenen, donkere oogschaduws hebben nét wat meer reiniger nodig. Ik gebruik de kwastenreiniger graag als een oogschaduwkwast wat vies is of om mijn foundation kwast gewoon even een 'desinfecterende' wasbeurt te geven. Hij kan echter niet op tegen de schoonmaakbeurt met een baby shampoo, maar hij is wel een stuk sneller droog. Je zou hem eigenlijk meteen opnieuw kunnen gebruiken!  Ik zal hem zeker regelmatig gaan gebruiken als ik gewoon niet zo veel tijd heb om mijn kwasten te wassen! Liefs' Iris

Q: Gebruiken jullie een kwastenreiniger?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...