15 mei 2013

Foundation Tip Voor Rode Wangetjes!

Iedereen heeft zo zijn of haar gebreken, de een heeft een wipneus, de ander is ontevreden met zijn buik. Er is  helaas niet altijd iets aan te doen, maar heb je rode wangetjes net als ik? Dan kunnen we dat voor een deel simpelweg met een laagje foundation wegwerken! Geen zin in een hele plamuurlaag, maar wel wat meer dekking voor je rode wangetjes? Ik zal je laten zien hoe!




 Aan het rood worden zelf kan je vaak niets doen, zelf word ik redelijk snel rood, bijvoorbeeld als ik in 'de belangstelling' sta, maar ook gewoon als ik moet lachen. Het accepteren is eigenlijk het belangrijkst van allemaal: oh, ben ik weer een rood? Tja, ik kan er toch niks aan doen! Zo gemakkelijk kan het gaan, maar is het zeker niet voor iedereen. Ik heb het grotendeels wel geaccepteerd en maak er zelf ook wel eens een grapje over. Je zult zeker wat minder rood worden, als je het gewoon geaccepteerd en niet denkt: oh nee, ik word weer rood! En dan wordt het alleen nog maar erger!



Zelf gebruik is sinds een tijdje foundation om mijn rode wangen wat te camoufleren. Het geeft me gewoon een stuk meer vertrouwen als ik bijvoorbeeld naar school ga. Het idee van foundation stond me tot een tijd geleden totaal niet aan, ik zag me dan altijd van die geplamuurde barbiepopjes voor. Intussen heb ik door dat dat het natuurlijk helemaal niet is! Nog steeds wil ik niet te veel foundation/ BB-cream gebruiken, omdat het je huid er zeker niet beter opmaakt! Maar ik kan er tegenwoordig echt niet meer zonder! 



Maar wat was dan die tip, Iris? Nou, dat zal ik je nu vertellen! Je kan rood worden waar je bloedvaten zich verwijden, dit kan overal gebruiken, zoals op (in de meeste gevallen) je wangen, kin, voorhoofd, neus of hals. Zelf word ik altijd rood bij het wanggedeelte van mijn gezicht. De rest van mijn huid is (tegenwoordig dan) vrij egaal van zich zelf, en enkele onzuiverheden kan ik ook prima verbergen met een concealer. Ik gebruik daarom het liefst ook niet te veel foundation op mijn hele gezicht, maar dus alleen op mijn wangen. 

Dit is wat je niet wilt toch:?



Maar dit wil je wél, een gezonde blush op deze goede plek kan nooit kwaad:



En misschien snap je het al? We gebruiken de meeste foundation tussen de kaaklijn en tussen de lijn tussen je oor en mondhoek (de plek waar je bijvoorbeeld ook kan contouren met bronzer!). 



Ik gebruik natuurlijk overal in mijn gezicht en een stuk van mijn hals de foundation/ BB-cream, om ervoor te zorgen dat de kleur van mijn gezicht wel overal egaal is, maar de dekkendere laag make-up gebruik ik dus maar op één plek. 

Ik ben afgelopen week overgestapt van de Catrice Infinite Matt Foundation (geannuleerd) naar de Rimmel BB-cream met SPF, wat wel een goed dekkende BB-cream is. Als je rode wangetjes hebt, raad ik je wel aan om gewoon een wat betere dekkende foundation/ BB-cream te gebruiken! Liefs' Iris

Q: Hebben jullie nog tips voor rode wangen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...