6 mei 2013

Review: Nivea Lip Butter

Nivea kennen we allemaal van haar fijne lichaamsverzorging. Maar sinds een tijdje hebben ze ook lipverzorging: de Nivea Lip Butters. En natuurlijk moest ik ook één van drie verschillende varianten meenemen bij de Kruidvat! Benieuwd naar wat ik ervan vind?



De Lip Butter is verkrijgbaar in 3 verschillende smaken: Original, Vanilla & Macadamia en Raspberry Rosé voor €2,99 bij Kruidvat. In het buitenland schijnt er zelfs een karamelsmaak te zijn. De blikjes komen over de toonbank in kartonnen doosjes, die hetzelfde uiterlijk hebben als de Lip Butters zelf. De lippenbalsems zijn wat kleiner dan de welbekende Vaselines: ze hebben een inhoud van 19 mL en wegen 16,7 g.




Wat Nivea belooft:
'Verrijkt met Karite Boter, Amandel Olie en Hydra IQ, de Nivea Lip Butter Rasberry Rosé hydrateert langdurig en beschermt intensief je lippen. Zijn formule verrijkt met frambozen aroma geeft je lippen een fluweelzacht gevoel en een natuurlijke gekleurde gloed.'


De bestandsdelen van de Lip Butter zijn allemaal goed, behalve de minerale oliën. Dat zou 'verslavend' en slecht voor je huid zijn. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee dat de oliën je huid zouden afdekken en dat deze hierdoor niet goed zou kunnen 'luchten', waardoor je nog drogere lippen zou krijgen en je opnieuw een lipverzorging gebruikt. Ook bevat de Butter natuurlijk kleurstoffen.




De substantie van de Lip Butter is een soort boter (de naam zegt het al) en is wel wat anders dan een standaard lippenbalsem of vaseline. De Butter is aardig dik, maar smeert wel prettig uit over je lippen. Ze voelen meteen lekker zacht en glimmen mooi!





De geur is ontzettend lekker zoet, hij ruikt een beetje naar chemische yoki! Als je de Butter aanbrengt, heeft het de licht roze kleur uit het blikje, maar dit versmelt (net als een boter) met je (warmere) lippen! Uiteindelijk heb je mooie glimmende lippen, zonder een speciale kleur.



De Lip Butter verzorgt je lippen erg goed en blijft zeker een uur of drie op je lippen zitten. Ze voelen lekker zacht, maar zijn niet op een vervelende manier aanwezig. Als ik 's avonds ga slapen met iets drogere lippen, word ik 's ochtends wakker met ontzettend zachte lippen. Heb je hele droge lippen? Ik ben er zeker van dat als je een beetje regelmatig je lippen met de Lip Butters insmeert, je stuk zachtere zult hebben binnen no time! Liefs' Iris

Q: Hebben jullie al een Nivea Lip Butter gekocht? Ja? Welke smaak?

2 opmerkingen:

  1. IN FINLAND HEBBEN ZE OOK EEN BOSBESSEN VARIANT!!! Toen ik die zag flipte ik haha! Maar helaas had ik geen geld opzak..... Aankomende zomer ga ik die zeker halen! Hihi, Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...