15 jul 2013

DIY: Gebroken Nagel Repareren!

Normaal gesproken vind ik het nooit zo'n probleem als mijn nagel gebroken is. Ik knip gewoon mijn nagel (of allemaal) kort en dan ga ik weer gewoon verder met wat ik aan 't doen was. Daar kwam helaas verandering in toen mijn duimnagel zó ver inscheurde, dat het niet meer af te knippen was! Als ik ergens aan bleef haken, scheurde mijn nagel nóg verder in. En geloof me, dat was geen pretje! Ik zocht wat rond op internet, en vond de oplossing om mijn nagel te repareren!





Wat je nodig hebt:
  •  Nagelknipper
  • Schaar
  • Thee zakje (ik gebruikte een dun gaasje, maar dit is niet echt aan te raden: je krijgt het er helemaal niet meer af, ookal is er een scheur ontstaan)
  • Nagellijm
  • Vijl

Zorg er sowieso voor dat je je nagel zo kort mogelijk afknipt, om te voorkomen dat hij nog verder in kan scheuren, maar goed kan uitgroeien.



Knip dan theezakje in een vorm waarmee hij goed op je nagel aansluit. Probeer bijna de gehele nagel te bedekken met het gaasje, zodat je geen opvallende randen zal zien. 




Breng dan een laagje van de nagellijm (ik ben na school snel naar de Kruidvat gegaan om die van Essence van slechts 2 euro te halen!) aan en leg dan het theezakje op de nog natte nagel en druk het goed aan. Daarna breng je nog een laagje nagellijm over het theezakje aan en vijl je vervelende randjes weg.



Dit is het uiteindelijke resultaat met nagellak van NYC (Lavender Cupcake). Meteen heb ik ook weer een nagelverharder kuur gedaan en gebruik ik weer een nagelverharder onder mijn base coat, haha! Dit bleef zo'n 3 dagen goed zitten, totdat ik onnadenkend een shampoofles onder de douche opende...De andere nagel bleef gelukkig wel bijna een week goed vast zitten. 

Ik was zo dom om een dun gaasje te gebruiken, i.p.v. een theezakje.Theezakjes 'versmelten' met je nagel en lossen gemakkelijk op in nagellakremover. Het gaasje deed dat niet, en ik heb heel wat tijd verdaan aan het wegtrekken en wegvijlen van restjes gaas. 

Het is een goede oplossing, maar ik vind het toch wat zonde van de thee. Je zou de thee nog wel kunnen gebruiken, maar het moet wel met een omweg. Nu ben ik iets anders uit aan 't proberen. Hierover horen jullie snel meer! 

Liefs' Iris

2 opmerkingen:

  1. Handige tip! Dit moet ik echt onthouden, mijn nagels scheuren namelijk heel erg snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tip! Alleen wel jammer dat je het zo goed ziet zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...