20 jul 2013

Vakantie Toilettas Essentials!

Vanaf vandaag zal er tijdelijk niet elke dag een nieuwe post online komen, maar elke 2 dagen. Hopelijk begrijpen jullie dit!

Vroeger pakte mijn moeder altijd mijn toilettas voor de vakantie in, maar naarmate ik ouder werd, werd dat mijn eigen klusje. Een paar dagen van te voren maak ik altijd een lijstje met wat ik allemaal mee wil nemen, zodat ik niks kan vergeten! Kijk je mee, of jij ook niks vergeten bent?



Zonder deodorant zweet (en stink) je natuurlijk kapot in de 'rimboe'! Die kan dus echt niet vergeten worden! Rexona gebruik ik al jaren en is lekker neutraal, maar op dit moment ben ik helemaal into Nivea Black And White!



Wie wil er nou met een vet hoofd op vakantie rondlopen? Niemand toch? Dubbel check, ja een shampoo en conditioner zijn ingepakt! Vergeet ook je douche gel niet! Mijn favorieten zijn van Schwarzkopf en Yves Rocher.
Het mag dan wel vakantie zijn, maar de haarverzorging gaat door! Zeker als je veel gaat zwemmen: chloor heeft een uitdrogende (en soms verkleurende) werking! Zelf neem ik mijn Andrélon serum en mijn Schwarzkopf spray mee. 



Iets wat je snel kwijtraakt en waar je er dus ook veel van nodig hebt: haarelastiekjes en knipjes! Als het warm weer is, heb ik mijn het liefst uit mijn gezicht en in een paardenstaart, knot of vlecht! Vergeet trouwens ook je haarborstel niet!



Vergeet ook niet je gezichtsverzorging mee te nemen! Na een paar dagen geen gezichtsproducten gebruikt te hebben, dan zie je er nog niet zo veel van. Maar als je een week of 2/3 weg gaat? Dan wel! Stop die crèmes, tonics, oogmake-up remover maar snel in je toilettas dus!



Zorg voor die tanden op vakantie! Je wil toch geen vieze gele plak op je tanden? Tandenpasta, een tandenborstel en misschien nog wel een mondspoeling? Check!




Lippenbalsem: ik kan er niet zonder! Ik probeer het langzaam een beetje af te bouwen, omdat ik merkte dat mijn lippen er wel een beetje 'verslaafd' aan werden. Dat komt door bepaalde ingrediënten in sommige lippenbalsems. Eerst konden mijn lippen per dag wel een paar beurten met wat lippenbalsem gebruiken en nu nog maar elke 2 dagen! Het klinkt vreemd, maar het is blijkbaar wel zo!



Ik denk dat je niet snel je make-up zal vergeten, toch? Aan jou is de beslissing wélke producten je meeneemt. Het ligt er aan waar je naar toe gaat, naar een warm oord, of koel naar Scandinavië? Zelf neem ik meestal alleen een mascara, concealer en poeder mee. Foundation zal toch van je gezicht smelten met mooi weer en daarnaast is het ook niet bepaald goed voor je huid als je gaat zonnen met foundation: het trekt helemaal in je huid!



En natuurlijk neem je op vakantie ook zonnebrandcrème mee! Ook handig is after sun: dit verzorgt je huid speciaal voor na het zonnen en zou je gezonde kleur langer behouden! Daarnaast is een body lotion misschien ook fijn!

Alles bij je? Check! Die toilettas is in ieder geval ready to go! Nu al dat andere nog...Liefs' Iris

1 opmerking:

  1. Leuk artikel en handige tips! De verslaving van lipbalsem is heel herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...