29 aug 2013

Iris || Mijn Favorieten Van Catrice!

Je kunt wel zeggen dat Catrice mijn favoriete merk is. Het begon met hun mooie nagellakkleuren en fijne oogpotloden en het groeide uit tot een merk met mijn favoriete concealer, highlighter en ook nog fijne oogschaduws! Kijk je mee naar nog meer van mijn favorieten van Catrice?
 


Camouflage Cream - All Round Concealer 

Concealer is iets waar ik geen dag meer zonder kan. Moet ik snel de deur uit, het liefst gebruik ik dan toch wat concealer en mascara. Onder mijn ogen het liefst een vloeibare concealer en op puistjes gebruik ik graag een vaste (creamy) concealer. De All Round Concealer was al niet verkeerd, maar vooral de Camouflage Cream doet wonderen. Hij dekt als een gek en blijft ook prima zitten. Alles wat ik van een concealer verwacht!



Van onder naar boven: highlighter - oogschaduwbasis - primer

De Prime And Fine lijn van Catrice heeft zeker een aantal producten die de moeite waard zijn. En ook de verpakkingen (glimmend zwart met zilveren accenten) ogen vrij chique en totaal niet goedkoop! Als eerst de highlighter. Wat een wonderschoon product blijft dat toch! Ben je op zoek naar een subtiele highlighter met een mooie gouden gloed, dan is deze zeker het proberen waard!

Naast de highlighter bevat de lijn ook een fijne oogschaduwbasis. Ik heb de perfécte oogschaduwbasis nog niet gevonden, maar deze gaat al zeker de goede kant op. Mijn oogschaduw blijft zeker een aantal uur mooi zonder in de crease te gaan ophopen. Een stuk beter dan de I Love Stage oogschaduwbasis van Essence dat doet, in ieder geval... Mijn oogleden zijn gewoon hopeloos vettig! Ook heb ik onlangs de gezichtsprimer uit de Prime And Fine lijn aangeschaft, daar horen jullie vast nog wel iets over!





Ook de prijs-kwaliteit verhouding van de Catrice's oogschaduws is prima. De oogschaduws geven lekker veel kleur af, maar zijn soms wel een beetje poederig. Niet verschrikkelijk, maar het blijft niet onopgemerkt. Helaas zitten de verpakkingen van de quattro's niet altijd even stevig in elkaar. Maar het belangrijkste is dat ze gelukkig wel een mooi resultaat geven aan je ogen!




Ook is het je als trouwe beautyblogs volger (?) vast niet ontgaan dat de Catrice lipsticks prachtig zijn. Mijn eerste zelf gekochte lipstick is dan ook van Catrice: een knal roze kleur, genaamd Ultimate Colour Lipstick 210 Pinkadilly Circus. Ik heb slechts 3 lipsticks (I know, als beautylover hoort dat niet! Maar geef mij maar gewoon een gekleurde lippenbalsem!) Toch kan ik met zekerheid zeggen dat de Catrice lipsticks écht van goede kwaliteit zijn: ze hebben een goede pigmentatie en ze blijven lang zitten!



 Think Pink - Strawberry Frappucino

Ook de blushes van Catrice zijn erg mooi. Ze geven net als de oogschaduws en lipsticks (te) goed kleur af en de verkrijgbare kleuren zijn ook super en gevarieerd. Er is zo voor iedereen wel wat! Zelf heb ik de twee blushes: Defining Blush 040 Think Pink en Multi Colour Blush 060 Strawberry Frappucino. Beide gebruik ik maar al te graag, maar wel naast mijn Sleek Rose Gold (natuurlijk)!

Van onder naar boven: Stay On! Eye Liner Pencils: 060 Midnight Blue & 020 Dark Brown -
Precision Eye Pencil 010 Blackstreet Boy & 070 I Wood If I Could


Ook doen de automatische oogpotloden van Catrice zich niet onder voor duurdere oogpotloden in de drogisterij. Catrice verkoopt een aantal prachtige kleuren (van goud tot paars en van groen tot bruin!) die ook nog eens erg goed gepigmenteerd zijn en lang blijven zitten. Er zijn verschillende automatische oogpotloden gekomen en gegaan, maar ze blijven goed hun werk doen!

240 Sold Out Forever - 700 Birdy Reloaded! - 420 Dirty Berry - 570 Beavis & Mud-Head - 910 Oh My Goldness - 780 Welcome To Roosywood - 030 Meet Me At Coral Island - 830 Salmon & Garfunkel - 04 Wild Wild West-Side (UpperWILDside collectie)

De nagellak van Catrice heeft de afgelopen tijd nogal wat kritiek gehad en daarna ben ik ook voorzichtiger geworden met het kopen van hun nagellak. Better know what you buy, right? De kwast wordt steeds breder en de substantie steeds slechter. Niet iets erg positiefs voor mijn smalle nagels, maar de kleuren blijf ik geweldig vinden! En er zitten ook echt wel wat speciale lakken (dupes van high-end nagellakken, als Chanel!) tussen, die je niet snel ergens anders op het lowbudget front tegenkomt! Doe gewoon van te voren wat research welke lakken de moeite waard zijn en welke niet... 



De kwasten van Essence en Hema zijn ontzettend gehypt, maar ik heb nooit begrepen waarom ik zo weinig hoor over de kwasten van Catrice. Zelf heb ik hun Blush Brush en Gel Eye Liner Brush en ik ben er ook meer dan tevreden mee! Ze zijn ontzettend zacht en verder ook van goede kwaliteit. En ik vind ze er ook nog eens een stuk professioneler uitzien dan de kwasten van Hema en Essence!

Nog eens alle hierboven genoemde producten met (eventuele) links naar reviews:

All Round Concealer 
Camouflage Cream 
Prime And Fine Highlighting Powder 010 Fairy Dust 
Prime And Fine Eyeshadow Base 

Catrice Prime And Fine Smoothing Refiner 
Catrice Absolute Eye Colour 500 Hip Hop On The Tree Top
Absolute Eye Colour Quattro 060 Rumble In The Jungle Absolute Eye Colour Quattro 050 Twinkle In The Eye 
Catrice Eyshadow Palette (Cruise Couture collectie)
Catrice Ultimate Colour Lipstick 210 Pinkadilly Circus
Defining Blush 040 Think Pink 
Multi Colour Blush 060 Strawberry Frappucino 
Stay On! Eye Liner Pencils: 060 Midnight Blue & 020 Dark Brown 
Precision Eye Pencil 010 Blackstreet Boy & 070 I Wood If I Could
Ultimate Nail Lacquer
Blush brush 
Gel Eye Liner Brush


Q: Wat is jouw all-time favourite product van Catrice? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...