11 sep 2013

Iris || Back To School Tag

Vandaag is Isabelle jarig en mag 15 kaarsjes uitblazen! Hieperdepiep, hoera!

Het was toch weer even slikken om vorige week voor het eerst in bijna 9 weken weer naar school te gaan! Dat vroege opstaan en weer huiswerk maken is natuurlijk nooit leuk, maar er zitten toch ook leuke kanten aan! Je kunt weer de hele dag gezellig met je vrienden zijn!


 

Naar welke klas ga je?
Ik zit nu sinds één week in 4 gymnasium. Ik doe het profiel N&T (Natuur en Techniek). Dit komt neer op vakken als biologie, scheikunde en natuurkunde, naast de standaarvakken (Nederlands, Engels, Frans, Duits, Klassieke Culturele Vorming en Algemene Natuurwetenschapen). Ook heb ik vorig jaar ervoor gekozen om Oudgrieks te doen.


Wat is je meest en minst favoriete vak?
Ik heb nooit een vak gehad waar ik echt een hekel aan had. Vakken als geschiedenis, aardrijkskunde en drama vond ik toch niet bepaald leuk of interessant. Maar talen vind ik eigenlijk wel erg leuk om te leren, zelfs Grieks. Ook wiskunde en biologie vind ik leuk, scheikunde en natuurkunde horen daar nu eenmaal bij en ze zijn handig voor vervolgopleidingen.


Wanneer moet je weer naar school?
Bij ons op school moesten we sinds afgelopen dinsdag weer naar school. Je rooster kon je op internet vinden en dan konden we 'lekker' vanaf half 11 (na een lang verhaal van de directeur) beginnen met onze eerste lessen!

Hoe laat word je wakker?
Als ik om half 9 op school moet zijn, word ik meestal rond 7 uur wakker. Ik zorg er gewoon altijd voor dat ik anderhalf uur eerder wakker ben dan ik op school moet zijn! Helaas kost om 7 uur opstaan wel heel veel moeite, haha!

Hoelang doe je erover om je klaar te maken voor school?
Ongeveer 50 minuten. Ik heb 10 minuten nodig om me aan te kleden, gezicht te wassen, etc. Over mijn make-up doe ik meestal een kwartiertje, aangezien ik nogal traag ben vroeg op de ochtend... Dan ontbijt ik rustig aan met de rest van mijn familie en dan is het tijd om te gaan tandenpoetsen. En daarna stap ik om 10/5 voor acht op de fiets!




Waar heb je zin in dit jaar?
Als je onze blog trouw volgt, weet je hier vast wel mijn antwoord op: mijn uitwisseling naar Amerika! Wil je er meer over weten, dat kun je hier lezen. Over bijna 4 weken al, whoehoe! Voorderest staat er dit jaar niet erg veel te gebeuren, behalve nog een reisje naar Berlijn of Parijs (waarschijnlijk Berlijn voor mij!) in maart!

Waar koop jij je schoolspullen?
Meestal koop ik mijn schoolspullen bij de V&D of Blz., maar dit jaar vond ik deze daar niet zo geweldig. Hema had daarentegen wel leuke schoolspullen, waar ik leuk kaftpapier (mint en ouderwets bruin met bloemenprint), schriften en etiketten heb gekocht. Kijk hier mijn back to school shopblog!


Broek of rok?
Ik vind jurkjes en rokjes erg leuk, maar naar school draag ik graag comfy kleding. Een broek dus! Veel makkelijker met fietsen!

Rugzak of handtas?
Ik moet zeggen dat ik afwissel, maar eigenlijk merk ik dat ik de afgelopen week lichtelijk voorkeur heb gekregen voor een rugzak. Het fietst makkelijker (geen tas aan je stuur, maar lekker warm op je rug, zeker als het koud weer is fijn) en het is ook gewoon beter voor je rug. Vooral als je een dag hebt met veel vakken en dus veel boeken.


Drie musthaves voor school?
- Kluissleutel: ik wil mijn boeken van vakken waarvoor ik geen huiswerk heb maar al te graag op school laten liggen en in de pauzes wissel ik mijn boeken ook altijd. Zo heb je geen 7 vakken in je tas zitten!
- Agenda: ik hoor vaak van mensen dat ze het lastig vinden om een agenda bij te houden, maar voor mij is het gewoon vanzelfsprekend. Ik krijg voor elk vak wel huiswerk op en maak vaak tot (en soms ook na) het avondeten huiswerk!
- Schrijfgerei en schriften: papier en pennen lenen vind ik ontzettend irritant.. Als je op een los blaadje schrijft, moet je dat altijd weer overschrijven. En met pennen lenen, tja.. zonder een geodriehoek, potlood, pen en gum kan je niet overleven!

Je beste tip voor school?
Het klinkt misschien een beetje nerdy, maar je huiswerk bijhouden is de gouden tip! Moet je voor Duits 15 woordjes leren? Lees ze sowieso een paar keer door, dan blijven ze meestal (deels) wel hangen! En dat kost dan weer een stuk minder tijd net voor de toets met 100 woorden!

Welke agenda heb je?
Ik heb een agenda van Esprit, waarop allemaal Amerikaanse toeristische attracties staan, zoals de Golden Gate Bridge in San Fransisco en de bekende gele taxi's in New York. Het leek me wel toepasselijk en daarnaast ziet hij er ook nog eens leuk uit!

Wat is jouw favoriete schoolvak? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...