10 sep 2013

Dingen Die Ik Niet Ga Missen Aan De Zomer!

September is inmiddels begonnen en de herfst komt steeds dichterbij... En als de herfst komt, dreigt de winter ook te komen... NEE!!! Ik word al lichtelijk 'depressief' bij het idee dat we over een tijdje weer kunnen koukleumen op de fiets en zelfs in huis! Om van mijn favoriete seizoen afscheid te nemen, zet ik haar minpunten maar eens op een rijtje!



Mijn kamer heeft twee delen: de eerste verdieping (bureau, slaapbank, kasten) en de zolder (mijn bed, waar ik heen klim met een trap door een gat in mijn plafond) Uitleggen is niet mijn sterkste punt, het heeft hiervan wel iets weg. Ik slaap precies onder het dak en ook nog eens op het Zuiden. In de zomer kan het daar dus ontzettend heet worden en ik heb helaas maar een klein dakraam. Vandaar dat ik 's zomers vaak in het lagere deel van mijn kamer op mijn slaapbank slaap en dat past allemaal maar net. Al dat gedoe en verslepen elke ochtend en avond ga ik in ieder geval niet missen!


Ik ben geen mode-popje en weet dan ook niet erg veel van mode. Als ik 's ochtends voor mijn kledingkast sta, heb ik vaak het probleem: wat moet ik nu weer aantrekken? Dat leuke T-shirtje zit in de was, dus die short wordt niks... Winter is zo veel makkelijker als het om kleding gaat: je kunt weer leuke vestjes en truien aan! En je zomerse kleding kan je gewoon met verschillende laagjes aan! Zoals dat leuke hemdje met een spijkerblouse!

Ook iets wat ik ontzettend fijn vind: je kunt weer je laarzen aan. Ik leef de hele winter door op mijn leren laarsjes en je kunt weer lekker lange sokken aan, zonder dat ze onder je broek uitkomen! En niet te vergeten: je kunt weer lekker lang je nagellak op je tenen laten zitten en je kunt gewoon vergeten je benen te scheren bij gym!



En fietsen is een stuk gemakkelijker, als je de kou en gladheid buiten beschouwing laat: het maakt niet uit als je je zonnebril vergeet (ik krijg nogal snel last van fel licht), er zijn geen vieze beestjes die in je ogen kunnen komen en je kunt het niet donders warm krijgen van je rugzak op je rug, alleen donders koud!

Je kunt de hele winter uitkijken naar de lente en zomer. Aan het einde van de zomer (nu dus..) ben ik er altijd mee bezig dat de herfst en winter er weer aankomen... En dat is op een negatieve manier...

En natuurlijk verheug ik me zoals altijd op het schaatsen (hopelijk?) Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw en de kerstvakantie. En niet te vergeten mijn uitwisseling naar Amerika komende oktober! En je hebt weer een goed excuus op te gaan winkelen, want in augustus lagen de herfstcollecties al in de winkel! En je moet niet vergeten dat de herfst ook erg mooi kan zijn, exclusief de regen! Alles boven alles blijft lente en zomer toch wel mijn grootste favoriet!

Q: Wat is jouw favoriete seizoen? Liefs' Iris

Ik kwam op het idee van deze blogpost door Hester, een columniste op BySjanty.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...