4 sep 2013

Iris || Tag: Van 10 tot 1

Niets vind ik leuker dan een persoonlijke blog en wat werkt dan beter dan een persoonlijke tag? Ik kwam er  laatst achter dat het alweer erg lang geleden is sinds de laatste op dit plekje internet! Vandaag vertel ik jullie wat meer over mijzelf, wat ik wel en niet leuk vind, plekken waar ik graag kom en nog heen wil en nog veel meer!


10 dingen over mijzelf
1. Deze week is mijn eerste week school in de bovenbouw: ik ga naar 4 Gymnasium. Met het profiel N&T!
2.Toen ik klein was, kon ik mijn naam (Iris) niet goed zeggen en daarom noemde ik mezelf 'Ties'. Tegenwoordig noemt mijn familie me nog steeds zo!
3. Ik heb nog geen idee wat ik na de middelbare school wil gaan doen. Jarenlang heb ik dierenarts willen worden, maar nu weet ik het gewoon echt niet meer..
4. Vroeger was ik ontzettend verlegen, maar nu is dat gelukkig wel een stuk vooruitgegaan. Ik ben vrij direct bij mijn vrienden, maar dat heb ik de afgelopen maanden wat weten te verminderen  Omdat ik het nogal irritant vond van mezelf en me later heel erg schuldig voelde als ik weer eens iets gezegd had. 
5. Ik snap niet hoe mensen een lievelingskleur kunnen hebben. Ik houd van frisse en vrolijke kleuren, maar meer voorkeur heb ik dan ook niet! Misschien blauw? Of toch rood? 
6. Ik ben ontzettend lui. Zo moet ik mezelf heel erg pushen om te gaan sporten. Momenteel ben ik wel weer veel bezig met hardlopen en doe ik dat 2 à 3 keer per week. Maar ik vrees de tijd in de winter...
7.Als ik mijn huiswerk maak, heb ik altijd de radio aanstaan! Q (Music) is Good For You!
8. Als het om school gaat ben ik ontzettend perfectionistisch: een 10 of 9 (talen, dan!)  ben ik blij mee, maar zeker een 6 of 7, daarvan kan ik wel soms in een dipje komen...
9. In oktober ga ik op uitwisseling naar de Massachusetts, USA!
10. Ik heb nog nooit een muziekinstrument (buiten school, dan..) bespeeld. Ik ben er ontzettend slecht in! Ik zou het geweldig vinden om goed piano te kunnen spelen, maar dat zit er met mijn muzikaliteit niet echt in! 


9 Dingen die ik leuk vind
1. 's Avonds TV kijken: je vindt me om half 9 echt altijd voor de TV, dan zijn de beste series er!
2. Zomer en lente!
3. Fotograferen + schrijven = bloggen!
4. Video's op YouTube kijken: ik vul het liefst mijn hele dag ermee!
5. Met mijn vriendinnen afspreken en winkelen!
6. Knuffelen met mijn hond (Pip) en poes (Pluk)!
7. Mooi weer en wind mee op de fiets naar en van school! Dan is mijn hele dag zowat weer goed!
8. Beauty-blogs lezen: ik wil altijd op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes! En reviews!
9. Vakantie en weekend: ook al vind ik het ontzettend gezellig op school, ik houd ook van een beetje rust. Ik kan me prima vermaken in mijn eentje!


8 dingen die ik niet leuk vind
1. Stipt op één: de winter. Nu het september is, ben ik al lichtelijk 'depressief' (niet echt natuurlijk!) aan 't worden vanwege de komende winter. Ik háát het als het vriest en ik moet fietsen en mijn vingers er zowat afvriezen. En de kortere dagen, grrr!
2. Het feit dat ik een beugel heb gehad en nu zo'n spalk achter mijn tanden heb. Ik voel er niks van, maar je tanden daar goed schoon houden is een ander verhaal. Laat ik jullie maar de details van elk tandartsbezoek besparen..
3. Mensen die een oordeel vormen zonder te weten wat er gebeurd is. Aan elk verhaal zitten twee kanten! Helaas kan ik er zelf ook wel een handje van hebben, volgens mij.
4. Dat de vakanties en vrije dagen altijd zo snel voorbij gaan. 
5. Duimnagels die hoog inscheuren.
6. Niet kunnen slapen als je verkouden bent. 
7. Uit de klas moeten rennen omdat je zó erg moet hoesten van kriebel in je keel. Op naar de toiletten om wat water te drinken! Elke winter gebeurt het me weer..
8. Mijn rode wangen die me verraden als ik me ongemakkelijk voel of gewoon als ik moet lachen.


7 plekken waar ik graag kom
1. Thuis
2. Bij mijn vriendinnen thuis.
3. Italië.
4. Londen.
5. Grote Nederlandse steden, ik vind de grachten gewoon zo mooi!
6. H&M
7. Kruidvat en de Etos voor nieuwe kleuren nagellak!

6 manieren om mijn hart te winnen
1. Gezellig kunnen lachen, maar ook serieus kunnen zijn op bepaalde momenten.
2. Eerlijk tegen anderen zijn en je niet in de problemen werken met smoesjes.
3. Ook van dieren houden. 
4. Een goed gevoel hebben voor mensen die verdrietig zijn. Het is lastig om iemand te troosten, de mensen die dat goed kunnen, daar wil ik nog wel wat van leren.
5. Niet in je eigen wereldje leven.
6. Jezelf zijn en niet jezelf voordoen als een ander!


5 plaatsen waar ik nog heen wil 
1. Amerika, daar ga ik in oktober al heen!
2. Naar de savanne in Afrika.
3. Australië staat stiekem ook op mijn lijstje.
4. Ik wil nog een keer naar Londen met mijn vriendinnen!
5. Rome. Toen ik een jaar of 10 was ben ik er al eens geweest, maar ik kan het me niet ontzettend goed meer herinneren!

4 dingen of personen waar ik niet zonder kan
1. Mijn moeder, vader en broertje.
2. Mijn vriendinnen.
3. Pip en Pluk.
4. Internet...


3 van mijn lievelingsliedjes
1. Taylor Swift - We're never ever getting back together.
2. Justin Timberlake - Mirrors
3. Uhh.. Verder kom ik niet, geef mij maar gewoon de radio!

2 wensen
1. Dat ik later de kans krijg om de hele wereld te kunnen ontdekken.
2. Mijn vrienden en familie nog lang bij me kunnen houden. 

1 laatste woord/zin 
Trek je niet te veel aan van anderen en wees blij met hoe je bent. 

Q: Weten jullie nog een leuke persoonlijke tag? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...