15 sep 2013

Review: Yves Rocher Hydra Végétal Frisse Reinigingsgel

Yves Rocher is hét merk waarmee ik mee ben opgegroeid. Douchegels, shampoos en zonnebrand bestelde mijn moeder er als vaste klant. Ook de eerste keer dat ik 'echte' oogschaduw (stiekem) gebruikte  was dat er een van Yves Rocher. En ook heb ik er een ontzettend fijne reinigingsgel van! 




Wat Yves Rocher over de reinigingsgel belooft:

Een perfect gereinigd gezicht, een frisse en zachte huid. Verwijdert grondig alle onzuiverheden, make-up resten en overtollig talg. De formule is  onder dermatologisch toezicht getest.


Ingrediënten:
Aqua, Glycerin, Sodium laureth sulfate, Cocamidopropyl betaine, Butylene glycol, Hamamelis virginiana flower water, Peg-7 glyceryl cocoate, Acrylates/ C10-30, Alkyl acrylate crosspolymer, Phenoxyethanol, Peg-30 glyceryl laurate, Methylparaben, Parfum, Xanthan gum, Sodium hydroxide, Tetrasodium edta, Pathenol, Ethylparaben, Acer saccharum extract, Propylparaben, Sodium benzoate, Potassiumsorbate, Propylene glycol, CI 42090

Sodium laureth sulfate droogt je huid uit, dus kijk uit als je een drogere of gevoeligere huid hebt. Hamamelis virginia flower water zou irriterend voor de huid kunnen zijn. Ook bevat de gel parfum, kleurstoffen en verschillende parabenen. Sodium hydroxide kan irriterend optreden bij grotere hoeveelheden. Ik heb een gemengde tot vette huid en heb geen irritatie gehad. 

Bron: Paulaschoice.com - Cosmetic Ingredients Dictionary



De reinigingsgel heeft een fijne frisse geur, die precies genoeg aanwezig is. De textuur van de gel is zacht en transparant. Ik gebruik het product graag 's avonds onder de douche op resten gezichtsmake-up te verwijderen. Op mijn ogen durf ik hem niet te gebruiken, omdat ik erg moet oppassen met wat ik voor mijn ogen gebruik vanwege mijn lenzen. Voor dagen dat ik 's avonds niet douche gebruik ik liever mijn reinigingsmelk van Kruidvat, om praktische redenen.


Nadat ik de reinigingsgel gebruikt heb, voelt mijn huid een stuk droger en strakker aan. Aangezien de gel je huid dus uitdroogt, zou ik hem niet aanraden voor meiden met een droge of gevoelige huid. Maar voor een vette of gemengde huid zou ik het zeker aanraden! Ik gebruik de gel nu iets meer dan 3 maanden lang elke dag/ elke 2 dagen en er is nu nog iets meer dan de helft over. Het product gaat dus aardig lang mee ook!

Q: Wat is jouw favoriete product van Yves Rocher? Liefs' Iris

De Hydra Végétal Frisse reinigingsgel is voor EUR 6,90 te koop bij Yves Rocher winkels en online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...