24 okt 2013

Yay Or Nay: Met Concealer Highlighten?

Concealer is een wondermiddel. Je kunt er puistjes zo mee laten verdwijnen en je donkere kringen zijn opeens 'foetsie'! Als je mij vraagt welk make-up product ik zou kiezen, als ik er nog maar één zou mogen gebruiken, dan is het zeker weten concealer en geen mascara! Maar je kunt concealer ook nog voor een ander doeleinde gebruiken: namelijk highlighten!







Waarschijnlijk ken je de manier van contouren van Kim Kardashian wel: met een paar tinten donkerder dan haar natuurlijke huiskleur zet haar make-up artist de schaduwen in haar gezicht aan. De plekken waar je dit kunt doen zijn: onder je jukbeenderen, je kaaklijn, de zijkanten van je neusbrug en je slapen. Met een paar tinten lichter worden de plekken in haar gezicht die je extra licht wil laten vangen aangezet. Dit is je neusbrug, tussen  je jukbeenderen en ogen. Hierdoor krijg je wel helaas een ontzettend cakey-effect en voor overdag? Neh, doe mij maar niet!



In bovenstaande video kun je uitgebreid zien hoe de techniek werkt. 

Uit verveling probeerde ik deze techniek toch ook eens uit. Ik gebruikte een donkere creamy concealer uit het Catrice All Round Concealer palette (review) en de Essence Stay All Day 16h Longlasting Concealer (review). Het contouren met de te donkere concealer beviel me niet zo, geef mij maar gewoon een bronzer in poedervorm! Maar het highlighten rondom de ogen...kom maar op!

Weliswaar gebruik ik de highlightende concealer niet over zo'n groot gebied als de dames hierboven, maar het geef wel een mooi eindresultaat. De concealer is iets te licht en dat wat de grootste reden waarom ik dit eens wilde uitproberen. Wat ik doe is vrij simpel: ik breng de concealer aan op de standaard plek onder mijn ogen, maar dan ga ik iets verder naar mijn slapen toe. Ook gebruik ik wat concealer op neusbrug, voorhoofd, cupidoboog en kin. (Dit doe ik normaal niet overdag.)


Alleen foundation - Foundation + highlightende concealer 


Zie je trouwens op de achtergrond mijn aftellijst voor Amerika? Nu is het nog 3 dagen! Whoohoo!

Het verschil lijkt op de foto's niet zo geweldig groot, maar in real life zie ik er duidelijk wat frisser en wakkerder uit. Persoonlijk vind ik het een erg mooi resultaat. Het is niet zo heftig (gelukkig!) als bij Kim Kardashian, maar het is wel gebaseerd op haar techniek!



In mijn back to school look deed ik precies hetzelfde, hierboven kun je het eens goed ik video-vorm bekijken!

Ik vind met concealer highlighten een grote 'yay'! Ik doe het niet op zo'n heftige manier als de Hollywood ster, maar gewoon op een subtiele en mooie (al zeg ik het zelf, haha) manier! 

Q: Wat vind jij van met concealer highlighter, yay or nay? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...