26 okt 2013

Review: Essence Stays No Matter What Eyepencil & Shadow

Toen de Stay No Matter What Eyepencil & Shadows van Essence uitkwamen, kon ik niet wachten er een aantal in te slaan. Gekleurd oogpotlood vind ik namelijk één van de leukste beauty producten. Je kunt er snel een lijntje mee zetten rond je ogen, zonder dat de ooglook 10 minuten duurt! Eigenlijk wilde ik ze wel allemaal, maar ik heb me gelukkig kunnen inhouden met twee! En ik kan zeggen: ze zijn fantastisch! Stiekem ben ik zelfs van plan er meer te gaan halen!





Wat Essence over de Stays No Matter What Eyepencil & Shadow belooft:

'De zachte, langhoudende waterproof formule blijft tot 16 uur lang zitten en kan niet alleen als eyeliner, maar ook als oogschaduw worden toegepast. Het potlood is effectief, gemakkelijk aan te brengen en vlek-proof. Je vindt altijd een passende kleur, met keuze uit maar liefst 8 gave kleuren, waaronder paars, petrol, groen, koper en zachtbeige.'



De potloden zijn vrij dik, een stuk dikker dan een gemiddeld automatisch- of kohlpotlood. Je kunt er toch wel een mooi lijntje langs je onderste wimperrand zetten, je waterlijn inkleuren, maar je kunt de potloden ook als basis voor oogschaduw gebruiken, zoals ik ook hier doe.  




De oogpotloden zijn lekker zacht en romig qua structuur. Ze glijden fijn en gemakkelijk over je huid en de pigmentatie is ook prima. Wel vervelend is, dat je de potloden zelf moet slijpen en geen handig draaisysteem hebben. 





Cute Copper is fantastisch mooi, zoals je kunt zien! Er komt ontzettend veel pigment vanaf en de koperkleur heeft een erg mooie glans. Powerful Purple is een prachtige donkerpaars met koele ondertoon. Helaas is dit potlood wel wat minder gepigmenteerd en stroever, maar hij is nog steeds in orde. De kleur is bijna mat, maar heeft toch een aantal kleine roze glitters, waardoor hij toch net wat specialer is!




Op de foto´s hierboven draag Powerful Purple langs mijn onderste wimperrand, waar ik beide potloden ook het meest gebruik. Ik heb er van mijn vriendinnen zelfs al comlimentjes over gekregen! Ze zijn, zoals Essence belooft, ook echt smudge- en waterproof! De swatches bleven zeker de gehele dag op mijn arm zitten! 




Zoals je wel heb kunt merken: ik ben razend enthousiast. De pigmentatie is dik in orde en ze blijven de hele dag zitten, zeker handig voor het komende (regen?) seizoen! Ik moet echt meer kleuren hebben van deze potloden!

Q: Welke kleur vind jij mooier, Cute Copper of Powerful Purple? Liefs' Iris

De Essence Stays No Matter What Eyepencil & Shadows kosten €2,59 (2.65g) per stuk en zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...