15 dec 2013

Last Seen Movies #1

December is de maand van de feestjes. Meerdere feestjes en een bezoekje aan de bioscoop zaten er dus voor mij wel in! Met mijn moeder bezocht ik Catching Fire in de bios en op twee Sweet Sixteen's keken we twee geweldige films: The Proposal and The Mortal Instruments City of Bones!





Laats had ik een Sweet Sixteen feestje van 2 vriendinnen en nadat de cadeautjes waren uitgepakt (een Ipod Shuffle en een Fashion Cheque!), was het tijd voor een typische meidenfilm: The Proposal. 




Margaret, Canadese hoofdredactrice bij een uitgever in NY, is een harde zakenvrouw. Haar visum blijkt verlopen te zijn en als ze niet snel iets verzint, wordt ze het land uitgezet. Als haar assistent, Andrew, plotseling binnenkomt, dwingt ze hem met haar trouwen. Even later blijken ze nauwkeurig in de gaten te worden gehouden en als ze elkaar niet genoeg blijken te kennen in een paar dagen, krijgen ze beide $250.000 boete en een gevangenisstraf van 5 jaar krijgen. Andrew neemt Margaret mee naar zijn familie in Alaska. Ze leren elkaar steeds beter kennen en de familie besluit hen in Alaska traditioneel te laten trouwen. Tijdens de ceremonie biecht Margaret echter alles op en vliegt vliegensvlug terug naar NY om haar spullen te pakken om naar Canada te vertrekken... Verder zal ik het niet verklappen, maar je kunt het eigenlijk wel raden!



De boeken van de Hongerspelen trilogie had ik al meerdere keren gelezen, dus ik had me al meer dan een jaar zitten verheugen op de nieuwe film! We moesten even wachten, maar uiteindelijk ben ik twee weekenden geleden geweest. AND IT WAS AMAZING!!



De boekenserie gaat over Katniss, een meisje dat leeft in het toekomstige Amerika. Niet zo'n leuk land: de bevolking is opgedeeld in 12 districten en het Capitool. De districten zijn een soort slaafjes van het rijke Capitool. Elk jaar organiseert de regering de 'Hongerspelen', waarbij elk district één jongen en één meisje uit moet leveren. Deze 24 kinderen moeten zien te overleven door elkaar te vermoorden. Katniss zusje, Prim, wordt ingeloot, maar Katniss neemt haar plaats in. Samen met Peeta gaat ze de arena in en ze winnen de spelen door een slimme truc. In de tweede film bestaan de Hongerspelen 75 jaar en daarom organiseert het Capitool een speciale Spelen: dit jaar zijn de deelnemers geen kinderen, maar winnaars van vorige spelen! Katniss en Peeta moeten opnieuw de arena in...




Op Sara's Sweet Sixteen keken we een andere leuke film: The Mortal Instruments City of Bones. Ik had er al wat van gehoord, maar nog verder niet gezien in de bios! Het werd dus hoog tijd! 



Opeens blijken al die sprookjeswezens te bestaan, vampiers, weerwolven, demonen... Clary Fray, eenzestienjarig meisje ontdekt, dat ze net als haar moeder een schaduwjager is. Alleen opgevoed door haar moeder probeerde deze de magische krachten voor haar verborgen te houden. Later ontmoet ze de schaduwjager Jace Wayland, worden verliefd op elkaar, tot ze ontdekken dat ze eigenlijk elkaars broer en zus zijn... De film is in het begin erg vaag en ik snap nog steeds niet alles... Maar voor de rest is de film wel erg mooi!

Q: Welke leuke film heb jij laatst gezien? Liefs' Iris

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...