7 feb 2014

The Fault In Our Stars | Reviews & Trailer

Misschien hebben jullie me er al eens over horen praten. Het boek The Fault  In Our Stars van John Green is mijn favoriete boek. In het Nederlands is het boek bekend als "een weeffout in onze sterren" en ik ben fan! Maar hoe denken andere mensen daarover? Ik deel een paar video's met reviews met de links naar hun YouTube kanaal toe. Zo leer je misschien ook wel meteen wat nieuwe YouTubers kennen. Het zijn vaak YouTubers waarvan ik vind dat ze meer views verdienen. Veel kijkplezier!

Hierboven het filmpje van mijn favoriete boeken YouTuber: booksandquills

Dat waren de twee reviews. Iedereen praat zo ongeveer over het boek. Niemand vindt het niet leuk! Een deel speelt zich af in Amsterdam en er komt steeds een Nederlandse man in voor.

Deze review hieronder komt van bol.com

Een weeffout in onze sterren
Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: An Imperial Affliction van Peter Van Houten, een roman over een ziek meisje, die midden in een zin eindigt. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar Peter Van Houten om hem te vragen hoe het de personages vergaat nadat het boek is opgehouden. De tocht leidt hen naar Amsterdam, waar de schrijver als een kluizenaar leeft. Hij is in niets wat ze zich van hem hebben voorgesteld. En hun leven neemt een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

'Ik bezing de tijd die versluiert en onthult, de tijd die je met de doden herenigt, de tijd die als water alles vernietigt wat hij voedt.'
Peter Van Houten, An Imperial Affliction

Het boek is ook in het Nederlands verkrijgbaar.