28 mrt 2014

Essence All About Matt! Fixing Powder | Review

Een fijne (en goedkope!) poeder vinden, vind ik altijd maar lastig. Ik heb zo'n lastig puberhuidje dat na een paar uur alweer als een malle glimt. Ik heb al verschillende poeders versleten en de een werkte beter dan de ander. Maar aangezien zo ongeveer half bloggend Nederland bij de Essence All About Matt! Fixing Powder zweert, besloot ik hem maar gewoon in m'n winkelmandje te gooien!




De Essence All About Matt! Fixing Powder is een transparante en fixerende poeder voor een matte en natuurlijke finish gedurende de hele dag. Hij zou er ook bij helpen je blush en foundation samen te blenden. De poeder is geschikt voor alle huidskleuren. 

TALC, ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE, SAPHIRE POWDER, AQUA (WATER), MAGNESIUM STEARATE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2, ETHYLHEXYL PALMITATE, CAPRYLYL GLYCOL, HEXYLENE GLYCOL, PHENOXYETHANOL.



De verpakking van de poeder is zoals we wel een beetje gewend zijn van Essence: simpel en strak. Een transparante deksel met vrolijke roze letters. Een vrij budget uiterlijk, maar dat is Essence natuurlijk ook! Je legt namelijk slechts €2,99 voor 8,0 gram product neer.



Nu het belangrijkste van allemaal: doet de poeder ook echt goed zijn werk? Absoluut! Ik breng de poeder op mijn probleemplekken (vettige T-zone) en onder mijn ogen aan. Dit doe ik met de Real Techniques Setting Brush, hier kan je de review nog eens lezen. De poeder matteert mijn huid volledig, maar op een mooie en natuurlijke manier. Ik gebruik nog wel graag een highlighter, om er niet als een 'make-up doos' uit te zien. Of ik de hele dag mat blijf? Dat niet, maar ik merk wel duidelijk een verschil met andere budget poeders. Een schooldag overleeft hij wel, maar 's avonds glimmen mijn neus en voorhoofd wel vrij sterk. Als ik daarna nog de deur uit moet, poeder ik mijn huid nog gewoon even snel af en zie ik er weer helemaal fris en fruitig uit!



Dit zijn enkele foto's van mij waarbij ik de Essence poeder draag. Mat, maar natuurlijk, toch?


En dit ben ik na een lange dag (op de Huishoudbeurs)! Het echte matte effect van de poeder is grotendeels verdwenen, maar mijn huid heeft gewoon een gezonde glans. Geen verschrikkelijke 'glimmers' gelukkig! 


Ik vind dit echt een top product! Wel is het een nadeel dat de poeder vrij los is, dus eerst je kwast aftikken is een must. Anders heb je allemaal losse poeder op je huid liggen... 
Een witte poeder klinkt misschien eng, maar voor mijn lichte huidskleur leverde het eigenlijk geen problemen op. Of dit ook geldt voor donkerdere huidjes, weet ik niet. Verder doet hij prima zijn werk en dat voor die kleine prijs! Wil je een nieuwe poeder gaan aanschaffen? Dan is deze misschien wel een kijkje waard!

De Essence All About Matt! Fixing Powder kost €2,99 voor 8,0 gram product en is te koop bij Kruidvat.

Q: Wat is jouw favoriete poeder? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...