19 mrt 2014

Wat Zonlicht Kan Doen Voor Je Huid

De afgelopen weken was mijn huid afgrijselijk: ik kreeg veel onzuiverheden en rode plekjes... Ik probeerde allerlei producten, waarvan de Kruidvat Control Stick het beste werkte. Ik was lichtelijk hopeloos geworden, totdat de zon weer voor het eerst deze winter weer ging schijnen! Na een paar keer goed in de zon gaan zitten, was mijn huid een stuk egaler!




Ik durfde me bijna niet meer zonder make-up te verschijnen, hoe erg dat eigenlijk ook klinkt. Ik kreeg regelmatig opmerkingen van mijn ouders dat ik echt eens van mijn puistjes moest afblijven, iets wat ik maar al te graag gehoorzaamde. En dat deed ik natuurlijk al lang, het moest dus echt ergens anders vandaan komen! Achteraf denk ik dat het misschien een soort vicieuze cirkel was... Meer onzuiverheden zorgden ervoor dat ik mijn huid steeds meer ging dicht 'plamuren' en dat zorgde op zijn beurt weer voor een slechtere huid!

Maar toen ging twee weken geleden opeens de zon schijnen. En lente/zomer mens als ik ben, genoot ik daar natuurlijk met volle teugen van. Ik kwam terug van hardlopen, waarbij ik nooit make-up draag, en ging er even lekker voor zitten. En toen ik de volgende ochtend in de spiegel keek... zag mijn huid er al een stuk rustiger uit! En nadat ik een aantal keer in de zon was gaan zitten zonder make-up, was mijn gezicht zowat bijna weer in zijn oude conditie! 

En dit is op zich nog niet zo heel gek, want onderzoek heeft aangetoond dat zonlicht echt goed is tegen een onzuivere huid. Wel is het oppassen geblazen, want het kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken! Bijvoorbeeld verbranden, maar het kan zelfs ook gebeuren dat het later veel erger terugkomt! En niet elke huid is hetzelfde. Voor mij werkt misschien iets heel anders dan voor jou!

Q: Wat is jouw hulpmiddel tegen onzuiverheden? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...