31 mei 2014

NYC Color Wheel Face Powder All Over Bronze Glow

Het zonnetje begon volop te schijnen en dat was voor mij het teken om mijn bronzers weer vanonder het stof te halen. De NYC Color Wheel Face Powder was mijn allereerste matte bronzer die ik zelf kocht en is nog steeds een favoriet. Eigenlijk een schande dat ik nog niet eerder een review ervan heb geschreven... 






Van de Color Wheel Face Powders bestaan er in totaal vier varianten. Een highlighter, blushes en deze bronzer. Allemaal hebben ze hetzelfde mozaïek patroontje met verschillende tinten erin. Voor 9,0 g product betaal je €4,99. 

Wat NYC belooft:
'Voeg een vleugje kleur toe aan je dag met de NYC New York Color - Color Wheel Mosaic Face Powder. Deze ultratransparante pressed powder is gemaakt uit vier bij elkaar passende tinten. De kaleidoscoop van tinten blendt tot een perfecte kleur die alle ondertonen van de huid verbetert.'




Laat ik maar eerlijk zijn: ik ben geen fan van de verpakking. Het oogt gewoon goedkoop en ik vind het onpraktisch om een losse deksel erbij te hebben. Geef mij maar gewoon een klapverpakking! Catrice en Essence doen het qua verpakking een stuk beter. Grappig is trouwens wel om te weten: je kunt de pan uit de verpakking halen! Dat heb ik nog nooit eerder bij drogisterij producten gezien. Erg handig als je graag al je make-up in één palette wilt bewaren. Alleen... Sinds ik dat heb geprobeerd, valt de bronzer steeds verder uit elkaar... Niet doen dus!




Op de foto hierboven zie je dat ik de bronzer al goed gebruikt heb. Ik gebruik lang niet elke dag bronzer, wel als ik voor een full-face of make-up ga... Dan pak ik deze er altijd standaard bij!  


Hier zie je alle kleuren apart geswatched. De ene is duidelijk meer oranje dan de ander. Je kunt de verschillende kleuren trouwens ook als oogschaduw gebruiken. Daar zijn ze perfect voor! Geweldige mat bruine kleuren  (voor bijvoorbeeld in de crease). 



Hier zie de kleur van de bronzer gemixt. De bronzer is duidelijk wat meer oranje dan mijn E.L.F. Contouring Blush & Bronzer St. Lucia. Als je huid een gele ondertoon heeft stoort dit natuurlijk helemaal niet, maar ook bij mijn rozige huid valt de wat oranje kleur hartstikke mee.

Zonder bronzer - Met bronzer

Hier zie je het effect dat de bronzer op mijn gezicht heeft. Mijn jukbeenderen zijn niet overmatig aanwezig, maar met een beetje bronzer lijken ze al een stuk hoger. 



Hier kun je zien dat de bronzer niet té oranje is, wat meestal wel zo is bij budget bronzers. 



Kortom, ik ben erg tevreden over de bronzer. Wel erg jammer dat hij nu opeens uit elkaar aan het vallen is... Over dat probleem heb ik wel eens vaker gehoord bij mozaïek make-up producten, dus daar zal het wel aan liggen. De pigmentatie is precies goed en de kleur is niet te oranje. Een prima product voor maar €5!

Q: Wat is jouw favoriete bronzer? Liefs' Iris

De NYC Color Wheel Face Powder kost €4,99 en is te koop bij Kruidvat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...