8 jun 2014

Het Wondermiddel Kokosvet!

Kokosvet, ik heb het ein-de-lijk ook eens geprobeerd. En wow, wat een geweldig middeltje is dit! Je kunt er van alles meedoen. Van koken tot voor je huidverzorging. Vandaag deel ik mijn tips op beauty-gebied.



Kokosvet of -olie is een tropische olie dat wordt gehaald uit het vruchtvlees van de kokosnoot. Het bestaat uit meerdere soorten vetzuren, die goed tegen bacteriën, schimmels, eencelligen en virussen werken. Je kunt er ook mee bakken, braden en frituren. Je kunt je roomboter of margarine vervangen met kokosvet. - Bron: Wikipedia



Haar
Kokosvet voorkomt dat je haar haar eiwitten verliest door het gebruik van shampoo. Het zorgt voor mooi glanzend en verzorgt haar. Je kunt kokosvet op verschillende manieren gebruiken. Als een préshampoo, een masker, een conditioner of zelfs als leave-in conditioner. Dat laatste zou ik niet echt aanraden, want bij mij werd mijn haar er erg vettig van.


Gezicht
Op je gezicht kan je kokosvet gebruiken als make-up remover, wat prima werkt. Alleen kreeg ik zelf een soort waas over mijn ogen heen, dus voortaan gebruik ik gewoon weer mijn standaard make-up remover. 

Wat ik wel heel fijn vind om te doen, is het gebruiken als een nachtcrème op mijn gehele huid. 's Ochtends voelt je huid dan ontzettend zacht aan! Ook kan je het gebruiken als oogcrème. Daarnaast zijn er mensen die het gebruiken als dagcrème, maar dan krijg je voor mijn doen een te shiny gezicht.



Lichaam
Op je lichaam kan je kokosvet gebruiken om te scheren, als body lotion, after sun, handcrème en nagelriemcrème. Maar het liefst gebruik ik kokosvet op mijn nagels al nagelriemolie! Het is daar echt geweldig voor: droge nagels zijn na één keer smeren al verdwenen!

Kokosvet is o.a. te koop in de supermarkt, bij de Tuinen en bij de toko.

Q: Waarvoor gebruik jij kokosvet? Liefs' Iris

2 opmerkingen:

  1. Ik heb laatst ook een pot gekocht en ben er een beetje mee aan het experimenteren. Het werkt zo goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...