11 jul 2014

Catrice Absolute Bright Eyeshadow Palette

Naast het Absolute Nude Eyeshadow Palette heeft Catrice sinds dit voorjaar ook een vrolijk palette met pasteltinten. Het Absolute Bright Eyeshadow Palette zit bomvol frisse en lichte tinten, die je ogen zouden moeten laten oplichten. 



Prachtig in pastel. De nieuwste trend op één palet. Zes pasteltinten met zachte texturen en krachtige kleur, lange houdbaarheid en diverse effecten, variërend van licht glinsterend tot intens parelmoer. Met een praktische duo-applicator. Maak een statement met pastel!

Verder zouden de oogschaduwkleuren ieder voor elke gelegendheid passen. De textuur van de oogschaduws is zijdezacht en smooth.



Het palette zelf bevalt me wel. Waar MUA Sleek kopieert, bedenkt Catrice een nieuw uiterlijk. Mooi en clean, zoals we ook wel van Catrice gewend zijn. Jammer genoeg is er geen spiegeltje in het palette te vinden. Wel fijn vind ik dat het doosje een doorzichtige deksel heeft. Zo kan je goed zien welk palette je voor je hebt, waar ik me bij Sleek palettes nog wel eens aan erger.



De kleuren vallen vrij licht uit. Ze zijn, zoals je wel kunt zien, erg poederig. Ik ben enigszins teleurgesteld: een groot deel van de kleur valt weg doordat een groot deel van de oogschaduw als fall-out onder je ogen terecht komt. 


Ik heb geprobeerd 2 looks met het palette te maken. Met de nadruk op geprobeerd. Het was namelijk nog best een opgave! Ik gebruikte elke keer de lichtste kleur als highlighter. Bij de eerste look gebruikte ik de paarse oogschaduws op het ooglid en de bruine kleur in de crease. Bij de tweede look gebruikte ik de tweede en derde kleur op het ooglid en de bruine kleur in de buitenste ooghoek. Ik heb echt geprobeerd om de kleuren op te bouwen, maar dit was gewoon geen doen. Er is amper verschil tussen de kleuren te zien.



Zie je wat ik met poederig bedoel? Ik heb gewoon mijn kwast in de pan gedrukt, zoals ik dat altijd doe...

Ik ben eerlijk gezegd nogal teleurgesteld in Catrice. Normaal gesproken maken ze een stuk betere oogschaduws. De pigmentatie is prima, maar al de kleur valt weg door de korreligheid van de oogschaduws. Erg jammer, anders had dit een leuke toevoeging aan mijn stash geweest. Er valt op deze manier geen fatsoenlijke ooglook met alleen dit palette te maken. Je moet er altijd een ander palette bij pakken. Al moet ik wel toegeven, het zijn wel mooie kleuren om als highlighter te gebruiken.

Het Catrice Absolute Bright Eyeshadow Palette kost €4,99 en is te koop bij Kruidvat en Trekpleister. 

Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...