10 jul 2014

Hoe Ik Begon Met Make-Up

Iedereen moet ergens beginnen. Sommige mensen gaan nooit make-up dragen en anderen dragen het al vanaf hun 10e. Ik begon op mijn 11e met mascara en vanaf mijn 14e gebruik ik foundation. Door de jaren heen krijg je meer ervaring. Vandaag vertel ik hoe ik begon met make-up.



Als eerste begon ik met de mascara van mijn moeder. Ik kreeg voor mijn 12e verjaardag mijn eerste mascara en lippenstift van Iris. Hoe toevallig! Die mascara heb ik gebruikt tot hij helemaal op was. En toen ging ik op zoek naar een nieuwe. 


Oogschaduw vond ik alleen maar voor speciale gelegenheden. Maar na een half jaar ging ik het vaker dragen naar school. Ik vond het mooi en vooral ook leuk om te doen. 


Toen ging ik wat vaker lippenstift dragen. Nog niet hele felle kleuren. Maar het was een begin.


Na die fase vond ik concealer belangrijk en ook foundation ging ik dragen. Samen met Iris kochten wij onze eerste foundations! En spannend dat ik het vond om naar school te dragen. Maar uiteindelijk deed ik het toch. Want ik vond het leuk, en daar gaat het om. 


Dit draag ik nu dagelijks, alleen gebruik ik nu ook een wenkbrauwpotlood. Ik draag geen dikke pancake en ga ook niet een half uur staan shapen. 


Ik ben gek op lippenstift, en vooral op rode! Het is opvallend, maar ik vind het leuk en mooi. Daar gaat het toch om?


Ik draag geen make up om me te verbergen. Natuurlijk zijn er plekjes die ik erdoor kan verbergen, en dat doe ik ook wel. Maar het is niet het belangrijkste. Ik vind make-up gewoon heel leuk. Als ik de tijd heb kan ik uren doen over een ooglook. En daar gaat het om. Je gebruikt make-up voor jezelf, omdat je het mooi of leuk vindt. Niet om jezelf te verbergen! Want dat ik nergens voor nodig. Iedereen is mooi zoals hij of zij is. En daar heb je geen make-up voor nodig.

                                                 Hoeveel make-up draag jij, en waarom?
                                                                            xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...