11 okt 2014

How To | Gebroken Oogschaduw Repareren

Een tijdje terug liet ik zo floeps mijn Sleek Oh So Special Palette uit mijn handen vallen. Na inwendig volop gevloekt te hebben, ging ik op internet rondzoeken. Oogschaduws en andere poeder producten zijn namelijk gewoon weer te fixen met wat alcohol! 





Dit is wat je nodig hebt:
- Alcohol: dit kan je gewoon bij de drogist halen voor ongeveer €2. Je hebt minstens 70% nodig. Kruidvat verkoopt er ook een van 96%. 
- Een plat voorwerp: ik gebruik hiervoor een bokkenpootje.
- Een muntje dat in de oogschaduwpan past.
- Een tissue


Zo zag de oogschaduw eruit voordat ik hem heb gerepareerd. Ik was bang om überhaubt andere oogschaduws uit het palette te gebruiken, omdat de oogschaduw er echt zomaar uit kon vallen. Het was nodig tijd om die oogschaduw opnieuw te setten dus!


Het eerste wat je doet is alcohol in de pan te gieten. Vaak zie je dat mensen eerst de poeder uit de pan halen en dan in een bakje helemaal fijn stampen. Vervolgens doen ze het weer in de pan en dan is het pas tijd voor de alcohol. Zelf wilde ik niet het risico lopen alles te ruïneren, dus ik ging voor de veiligere manier: meteen die alcohol erbij doen. Dit werkte trouwens ook gewoon helemaal prima! Dan laat je de poeder een paar minuten drogen. 


Nu de poeder deels opgedroogd is, kun je het gladstrijken. Ik gebruikte hiervoor een bokkenpootje, maar in principe zijn er ontzettend veel tools voor dit karweitje!


En dit is hoe de oogschaduw er na het gladstrijken uitziet! Dan gaat al de goede kant op, toch? Dan blijft er nu nog één stap over om te volbrengen: setten die oogschaduw! Nu moet je de oogschaduw een aantal uur laten drogen, zodat de alcohol volledig verdampt is.


Dit is het moment waar het muntje van pas komt. Voor de pan van Sleek is een 10 eurocent muntje het handigst qua formaat. Grotere munten passen niet in de pan, dus daar heb je niets aan! Je legt natuurlijk eerst een tissue tussen het muntje en de oogschaduw, zodat niet al die bacteriën erop komen. En dan is het gewoon een kwestie van hard drukken!



Voilà! Mijn Sleek Oh So Special Palette ziet er weer spik en span uit. Ik stelde het werkje de hele tijd voor me uit, maar eigenlijk was dat totaal niet nodig. Het is nog geen 5 minuten werk. Je moet de oogschaduw alleen tussendoor laten drogen. Dit trucje kan je natuurlijk ook uithalen met poeders, blushes, e.d. die kapot zijn gegaan. 

Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...