12 nov 2014

Review | MAC Mineralize Blush Warm Soul

Mac is een merk waarvan ik al ontzettend lang een product wilde kopen. Helaas zijn de prijzen niet zo laag en kan ik het mijn portemonnee niet aandoen vaak op een van hun producten te splurgen. Na heel lang wikken en wegen, besloot ik de Mineralised Blush in Warm Soul te kopen!





Dit is wat MAC op de website zegt over de Mineralize Blushes:
'Gebakken mineralen in een luchtige poederformule die een buitengewone glans biedt en superlicht aanvoelt. De kleur wordt zachtjes opgebouwd, laagje per laagje, zonder zware dekking. Accentueert de jukbeenderen met een heldere, parelmoeren glinstering. Nieuwe compact mét spiegeltje.'
Ik vraag me af waarom MAC over een spiegeltje begint, want die zit duidelijk niet in de verpakking. Waarschijnlijk zit deze alleen bij de gezichtspoeders. Aan de ene kant jammer dat de blushes dit missen, aan de andere kant kun je nu wel zien wat voor kleur je voor je hebt. De kleur Warm Soul wordt als een mid tone beige with gold pearl beschreven. 





De Mineralize Blushes zijn verpakt in een mooi kartonnen doosje. De bovenste helft is mat, de onderste helft juist glanzend. De verpakking van de blushes zelf is sinds een paar maanden geleden veranderd. De blush voelt heel degelijk. Hij is erg stevig en hij gaat ook niet zomaar open. Ik had zelfs nogal wat problemen met de magneet sluiting in de winkel, haha! Je kunt zeker merken dat je een duurder product in handen hebt. Voor €24,50 krijg je 3,2 gram product. Dat klinkt als erg weinig, maar gebakken producten zouden erg lang mee moeten gaan.






Ik heb al een groot aantal blushes in mijn collectie. De meeste daarvan zijn roze, omdat dat gewoon mijn favoriete blushkleur is. Eerst wilde ik daarom ook MAC Dainty kopen, maar toen dacht ik bij mezelf: waarom zou ik niet een kleur kopen die ik nog niet heb? Warm Soul is een erg bijzondere blush. Hij is vrij licht en perzikachtig. Maar als je hem naast een echte perzik blush legt, neigt hij veel meer naar neutraal. Vaak wordt dus ook wel gezegd dat een blush is die echt overal bij past!


Links op de foto's heb ik alleen bronzer - NYX Taupe- gebruikt. Rechts heb ik mijn jukbeenderen nog aangezet met Warm Soul. De blush lijkt op het eerste gezicht niet zo interessant, maar op je gezicht geeft hij toch een ontzettend mooi resultaat. Mijn huidskleur is erg licht en een goede bronzer vinden is moeilijk. De blush van MAC is een perfecte combinatie van blush en bronzer. Hij is erg warm van kleur en geeft je huid een mooie gebruinde gloed. Het is zeker geen normale perziktint!




Ik ben echt weergaloos blij met allereerste MAC product. Ik heb nog steeds een voorkeur voor roze blushes, maar Warm Soul heeft toch ook een speciaal plekje in mijn hart gestolen. Zover dat kan met een make-up product dan. Heb je wel wat euros - 24 en één half!- over voor een mooie blush? Dan zou ik zeker eens Warm Soul gaan bekijken bij een MAC counter of de Pro Store in Amsterdam! MAC is trouwens ook online verkrijgbaar in eigen webshop en in die van Douglas
Liefs' Iris

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...