5 dec 2014

Review | NYC Natural Matte Foundation

Een foundation met een naturelle matte finish? Gaat dat samen? In mijn beleving zijn matte foundations alles behalve naturel. NYC belooft hierin anders te zijn. En inderdaad: de finish is werkelijk bijna mat, waardoor de foundation juist erg mooi oogt!




New York Color belooft dat de foundation een matte finish houdt tot wel 12 uur lang. Ook zou de formule licht zijn en olie en parfum vrij. Het product verstopt je poriĆ«n niet en is 18 maanden houdbaar. Er zijn in totaal drie kleuren verkrijgbaar, waarvan de lichtste kleur (001 Ivory) het best bij mijn huid past. 



De verpakking van de Natural Matte Foundation is fijn. Het oogt dan misschien niet zo chic als een glazen flacon, maar bij een tube kan je het product wel helemaal opmaken. En daar gaat mijn voorkeur toch naar uit! De foundation heeft een mat zwart uiterlijk met witte opdruk. 



Niets - NYC 001 Ivory



De finish van de foundation is echt een naturelle versie van mat, zoals NYC belooft. De foundation ziet er uit als een tweede huid. Op de foto's komt het niet goed over, maar de foundation heeft een mooie dekking. Ik had toen ik ik de foto's nam een vrij zuivere huid, dus eigenlijk had ik amper foundation nodig. Ook is de kleur erg licht, wat echt een top punt is voor mijn bleke huid (vooral in de winter!).


De houdbaarheid van de foundation is ook top. Ik maak een paar keer per week lange dagen waarop ik 's ochtends om 7 uur m'n make-up doe en het er weer om half elf afhaal. Mijn huid ziet er dan natuurlijk niet zo uit als 15 uur eerder, maar er is zeker nog foundation over. Aan het eind van de middag heeft je huid nog wel een beetje poeder nodig. Al met al: ik ben fan! 

De NYC Natural Matte Foundation kost €3,99 en is te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...