21 sep 2015

20 vragen aan mezelf

Ik zag een tijdje terug een artikel verschijnen op teske.nl met 20 vragen aan haarzelf. Het leek me leuk om die ook in te vullen. Dus dat is wat ik gedaan heb. Het zijn persoonlijke vragen en ik heb ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.  



Hoe vaak schrijf je nog met de hand?
Nog best wel veel. Op school gebruik ik wel vaak mijn laptop voor mijn aantekeningen omdat hij toch bijna altijd aanstaat. Maar ik gebruik nog wel een papieren agenda en maak een planning. Dan schrijf ik met de hand. Ik heb het gevoel dat als ik met de hand schrijf dat ik beter weet wat ik opgeschreven heb.

 Wat doe je ‘s ochtends als eerste?
Mijn wekker uitzetten en naar beneden gaan om mijn gezicht te wassen en me aan te kleden. Ik haal trouwens wel eerst mijn telefoon uit de lader en pak mijn bril en andere dingen die mee moeten naar beneden. 

Like je weleens berichten op Facebook die je eigenlijk niet leuk vindt?
Nee, niet echt. Soms foto's van mensen. Maar als ik iets echt niet leuk vind ga ik het ook niet liken.

Met wie kun je het beste opschieten?
Met mijn moeder denk ik. Ik kan haar gewoon alles vertellen en hoef me er niet voor te schamen. Ook kan ik goed opschieten met Iris en wat mensen uit mijn nieuwe klas. 

Ben je een goede voorlezer?
ja, ik vind van wel. Ik vind het fijn om hardop dingen te lezen en ik vind het dan ook helemaal niet erg om iets voor te lezen op school.

Huil je makkelijk in het bijzijn van anderen?
nee, absoluut niet. Dat probeer ik echt te verbergen. 

Waarin lijk jij op je moeder?
Dat ik liever gewoon de waarheid hoor dan een leugen en dat ik het fijn vind als het huis opgeruimd is. Ook koken vind ik leuk om te doen. 

Tot welke leeftijd geloofde je in Sinterklaas?
Ik was nog best wel jong. Want ik was bang dat zwarte piet me zou komen ontvoeren. Echt heel stom, ik weet het. Ik heb ook geen idee waarom ik bang was. Maar ik was er zo bang voor dat ik niet kon slapen. Dus heeft mijn moeder maar verteld dat Sinterklaas niet bestaat. 

Wat heb je geleerd op school waar je nu nog steeds wat aan hebt?
Ik denk niet echt qua vakken, maar wel wat betreft met mensen omgaan en samenwerken in groepen. En ook hoe je moet zeggen wat je graag wil en voelt. 

Voer je vaak gesprekken in je hoofd?
Ja, all the time. In de bus, in bed of op school als het stil is. Echt heel vaak haha.

Kunnen je handen maken wat je hoofd wil?
Niet altijd, jammer genoeg. Ik zou willen dat ik heel goed kon tekenen maar dat lukt helaas niet. Op zich ben ik wel redelijk handig en creatief, maar niet wat betreft tekenen. 

Klaag je snel over lichamelijke kwaaltjes?
Ik heb best vaak hoofdpijn en buikpijn. Ook is er veel Migraine in de familie, dus daar heb ik regelmatig last van. Maar ik zal er niet zo snel heel de dag over klagen. Ik probeer het gewoon opzij te schuiven en door te gaan. 

Staan er foto’s op je telefoon waarmee je chantabel bent?
Ja, een paar. Maar ik zorg ervoor dat ik niet zoveel van die foto's heb haha. 

Kun je goed autorijden?
Ik ben nog niet begonnen met rijlessen. Maar ik denk dat ik er niet zo heel slecht in zal zijn. 

Wil je dat mensen je aardig vinden?
ja, natuurlijk. Dat wil iedereen toch? Wel boeit het me iets minder als mensen er zelf ook niet hun best voor doen. Dat heb ik wel geleerd de laatste jaren. 

Heb je ooit de wet overtreden?
Nee, niet dat ik weet. Ja misschien als ik ga fietsen als de lampen bij de brug of het spoor nog niet helemaal uit zijn. Maar dat doet iedereen toch?

Kloppen de karaktereigenschappen van je sterrenbeeld?
Mijn sterrenbeeld is altijd een beetje lastig. Soms ben ik een boogschutter en soms een schorpioen. Het ligt er een beetje aan welke klopt. Soms de schorpioen en soms de boogschutter.


Kun je een week zonder internet?
Ja, dat heb ik zelfs al gedaan. Op vakantie vorig jaar. Internet is leuk en fijn. Maar ik zou wel een weer zonder kunnen.

Welk nutteloos talent bezit je?
Ik onthou namen van veel sterren. Zoals de acteurs die spelen in een film. Maar daar heb ik niet echt iets aan.

Wie kent jou het best?
Ook mijn moeder. Zij weet bijna alles over mij wel. 

                                                          Dat waren 20 vragen aan mezelf. 

                                                                                Xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...