20 nov 2015

Kamer make-over

Een tijdje geleden ben ik naar de Ikea geweest om wat dingen te kopen voor mijn kamer. Ik was bepaalde dingen helemaal zat en zag op internet wat leuke inspiratie. Het was vrij makkelijk om na te maken en ik ben echt superblij met het resultaat. Vandaag laat ik het aan jullie zien!




 Het witte rek is een rozenrek en te koop bij de Gamma. Het was niet zo duur en je kan het op veel plekken krijgen. In wit en in groen. De vakjes zijn er ook in twee verschillende maten, ik heb de grootste maat. 

 De plank kocht ik bij Ikea voor ongeveer tien euro. Daar heb ik wat leuke dingen op gezet die ik al had. Je kan er makkelijk lijstjes of foto's op zetten want er zit een geul in het midden van de plank. 
 De kikker heb ik zelf gemaakt bij de Kreadoe in Utrecht. Het potje links heb ik gekregen bij mijn introkamp, de s is te koop bij Xenos. Zij hebben echt leuke kleine dingen om je kamer te decoreren. De afbeelding links is een kopie van een schilderij van Van Gogh. Ik vind zijn werken altijd erg mooi. 
 Het bakje naast het potje is een kaarsenhouder van Ikea. Maar hij wordt ook wel gebruikt als een bakje voor je make up kwasten of andere dingen of voor planten. Daarnaar staat een cactus van de Ranzijn. Het potje hadden we thuis nog staan. De paarse kaart komt van de Hema en voegt wat kleur toe aan dit rijtje. 


 Beide kaarten komen van de Xenos en ze kosten volgensmij rond de een euro. Ze hebben veel variaties en eigenlijk zijn ze allemaal erg leuk!
 Deze kaart komt uit Engeland en vind ik heel mooi door het retro uiterlijk en de bus. 
 En zo ziet het rozenrek er dan uit. Ik heb wat foto's op canvaspapier. Maar die had ik al, canvaspapier werd verkocht bij de Action maar bij mij hebben ze het niet meer. De kaarten komen uit Engeland, en twee dus van de Xenos. Ook heb ik nog wat leuke kaartjes en plaatjes opgehangen. Alles is opgehangen met kleine houten knijpers van de Action. Ze zijn erg handig in gebruik en passen precies. De rozenlampjes zijn ook van de Action en die verkopen ze op dit moment weer!
 Hier mijn posters waar ik een tijd geleden al over schreef. De snorrenposter hangt aan een touwtje en de andere twee posters zitten in een lijst met een metalen rand. Volgensmij komen die lijsten van de Hema, maar het kan ook zijn dat ze van de Action zijn. De vlaggetjes heb ik gekregen.

 Onder de poster met snorren hangt een magneetstrip van de Ikea. Daar heb ik ook haken bij gekocht. Aan de haken hangen band-armbandjes en sleutelhangers. Op de magneetstrip hangen mijn magneten. Links is van Amsterdam en kocht ik in groep 8, daarna een magneet van Londen die ik kocht toen ik op werkweek was naar Engeland, daarnaast een magneet van Land's End die ik deze zomer in Engeland kocht bij Land's End en daarnaast nog een telefooncel en dubbeldekker die ik ook tijdens mijn werkweek kocht. 


Ook heb ik wat nieuwe kussenhoezen gekocht. Er komt misschien nog wat bij, maar ik vind het er nu al erg leuk uitzien. De kussenhoes rechts achterin komt van de Ikea en was helemaal niet duur. Hij is zo leuk! Met allemaal planten en beestjes en dan mooi donkerblauw met wit. Ik ben er erg blij mee. De gele kussenhoes komt van de Action en was rond de 2 euro. De witte harige kussenhoes komt van de Action en was rond de drie euro. Het roze kussentje heb ik al superlang en ik heb echt geen idee waar hij vandaag komt. Hij heeft een soort krulletjes en ik vind hem nog steeds erg schattig. Het voorste witte kussen met dieren komt van de Ikea. Die was ook een paar euro en heel erg leuk!

Ik ben heel erg blij met het resultaat van deze kant van mijn kamer. Ik wil de andere kant graag ook nog een beetje opruimen en netter maken, maar deze kant is in ieder geval al erg mooi. En zoals je ziet hoeft een kamer make-over helemaal niet duur en moeilijk te zijn. Voor een paar tientjes kan je kamer er al heel anders uitzien. 

                                                                          Xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...