20 jun 2013

10 Laatste Studie Tips!

De laatste weken van het schooljaar zijn aangebroken. De laatste lessen, praktische opdrachten en de toetsweek! Voor sommigen gaat het er helaas om hangen, of ze het halen, of een jaartje over moeten doen! Vandaag deel ik mijn tips om die laatste, drukke, maar ook leuke weken door te komen!



1. Vermijd afleiding. Leg je laptop, tablet of telefoon weg, zodat je er niet naar toe wordt getrokken. Concentreer je een paar uur op de boeken, en vermaak je later lekker op het internet!

2. Neem af en toe een pauze. Een aantal uur achter elkaar studeren, dat werkt echt niet goed. Op een bepaald moment zijn je hersenen gewoon even op en willen ze even rust! Perfecte tijd om even je favoriete blogs en YouYube kanalen te updaten!



3. Neem wat lekkers tijdens het leren. Pak iets waar je lekker mee door kan. Je hersenen hebben echt die suikers nodig! Verwen jezelf met lekkers, dat kan zeker geen kwaad!

4. Zorg voor een rustige omgeving, waar je je fijn in voelt. Zorg ervoor dat er niet allerlei mensen in de buurt zijn en maak je bureau op, op die manier die jij het fijnst vindt. Rommelig, of netjes, wat bij jou past!



5. Je hoeft echt niet de hele tijd te studeren, op een bepaald moment krijg je de stof echt niet meer in je hoofd! Ga even sporten, ga bijvoorbeeld een rondje hardlopen. Dit kan je hoofd even lekker helemaal leeg maken en opfrissen!

6. Zorg voor een overzichtelijke planning. Heb je stof ergens goed duidelijk ergens opgeschreven en bedenk hoe je het wilt gaan aanpakken. Wat ik vaak doe, is in het weekend alvast samenvatten en de dag ervoor gewoon de samenvatting leren. Samenvatten doet serieus wonderen!


7. Maak een lijstje met dingen die je nog niet weet, zodat je alleen dát hoeft te leren. Het geeft me stiekem altijd wel wat voldoening en rust, om te weten dat ik een deel al ken!

8. Wat ik altijd doe op de dag van een toets, is 's ochtend tijdens het wakker worden bij het makup'pen, even nog de stof doorkijken die ik nog niet helemaal weet. 's Avonds bij het inpakken van je tas kan ook nog natuurlijk!



9. Zorg dat je goed uitgerust bent bij de toets zelf, kom niet net op tijd binnen rennen, terwijl je helemaal gestresst bent! Begin rustig, dat zal zeker helpen! Schrijf alles overzichtelijk en netjes op, dat is niet alleen voor de leraar fijn, maar ook voor jou!

10. Laat het niet op de laatste avond voor de toets aankomen. Waarschijnlijk heb je daarvoor al  andere proefwerken of gewoon leerstof gehad. Het klinkt suf, maar het bijhouden van je huiswerk zorgt voor veel minder werk op de dag voor de toets!



Hopelijk hebben jullie wat gehad aan deze tips! Even knokken, en dan is het al weer vakantie! Wij moeten nog zo'n 2,5 week en dan hebben we (onofficieel dan) vakantie! Veel succes met jullie laatste toetsen! 

Q: Wat zijn jullie tips voor de laatste schoolweken? Liefs' Iris

5 opmerkingen:

  1. Handige tips! Ik heb mijn toetsweek al gehad, maar ik heb wel nog een herkansing! Ook al ga ik sowieso over :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lucky you! Wij hebben helaas als laatste vakantie.. Succes!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke tips! en leuke blog by the way :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het delen van je tips! Je blog is erg prettig weg te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...