12 jan 2014

Plekken Die Ik Graag Eens Zou Bezoeken | Iris

Als klein meisje had ik al de droom om de hele wereld te zien. Ik hoorde geweldige verhalen van klasgenootjes die naar allerlei oorden waren geweest, terwijl ik in de vakantie niet verder dan Italië en Griekenland kwam. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Europa fantastisch, maar andere werelddelen hebben me altijd al geïnteresseerd! 





Toen ik klein was, keek ik al ontzettend graag TV. Vooral H2O: Just Add Water vond ik helemaal geweldig! Welk meisje kent de show niet, met de doodnormale meisjes die ontdekken dat ze een zeemeerminnenstaart krijgen als ze in contact komen met water? Vooral de omgeving is me bijgebleven: prachtige stranden en dieren! Australië staat zeker op mijn nog-te-bezoeken-lijstje!


Mijn ouders vinden verschillende landen Azië top, maar eerlijk gezegd trek op dit moment alleen de Chinese Muur me aan... Maar alles kan nog veranderen! Ik ben tenslotte nog pas vijftien. Als je films opgenomen in China ziet, blijf ik me maar verbazen: wat ziet het landschap er mooi uit! 


De grote Britse YoutTubers (o.a. Tanya Burr, Zoella en Jim Chapman) gingen in het begin van december tijdens hun Vlogmas naar Dubai. Ik had wel af en toe eerder wat gehoord over Dubai, maar toen ik het werkelijk op camera zag... Tja, toen was ik om! Zo'n grote en welvarende stad met prachtige zandstranden en heerlijke warme temperaturen! Een westers paradijs!


Mijn vader is vroeger al eens naar Egypte geweest en dit lijkt mij ook ontzettend gaaf. Op een kameel zittend, door de woestijn reizen en de bekende piramides van de oude Egyptenaren in het echt zien... Dat moet je toch ooit eens gedaan hebben?


Amerika staat bekend om haar gigantische cities (deze komen later in deze blogpost nog!), maar het landschap is ook prachtig! Dit heb ik al mogen ervaren in de Massachusetts en het smaakte meteen naar meer! Bovenaan mijn lijstje staat zeker weten de Grand Canyon


Andere plekken in de USA die ik nog wil bezoeken, zijn: LA, Miami, San Fransico en NYC. In New York ben ik al geweest, maar 2 dagen was véél te kort! Waarschijnlijk zou ik LA, San Fransisco en de Grand Canyon combineren... Nu alleen het geld nog! Hahah! Het is in ieder geval een droom voor later.


Sommige schoolgenootjes zijn toen ik in Amerika was, naar Moskou geweest. De foto's die ik op Facebook zag verschijnen, openden mijn ogen. De Russische regering mag dan wel vreemde ideeën hebben, maar de hoofdstad lijkt zeker de moeite waard om eens te bezoeken!


Mijn ouders hebben er al vaak over nagedacht om in de zomer naar Scandinavië te gaan. Mij trok het nooit zo, geef mij maar zon en warmte! Wel lijkt het me ontzettend gaaf om eens walvissen te gaan bekijken in het noorden van Noorwegen en het noorderlicht te zien!



Dan is naast terug gaan naar de VS, mijn grootste droom om naar Afrika te gaan. Op de bovenste foto's zie je de Victoria watervallen: de breedste watervallen ter wereld op de grens van Zimbabwe en Zambia. Dit is meer een bijzaak, maar stipt op nummer één staat op safari gaan en de Big Five in hun eigen leefomgeving te zien! Mijn ouders zijn heel lang geleden naar Kenia geweest en ze willen mijn broertje en mij graag eens mee terug nemen. Ik zeg in ieder geval geen nee! Hahah!

Q: Welke plek zou jij het allerliefst eens bezoeken? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...