13 mrt 2014

Berlin, da kommen wir!

Nu je dit leest, ben ik (opweg naar) in Berlijn! Om 2 uur vannacht moesten we op school zijn en vertrok onze bus! 700 km later en 10 uur later, horen we dan om 12 uur op onze bestemming aan te zijn gekomen! 


Elk jaar gaat de vierde klas van mijn school naar Parijs en Berlijn. Aangezien ik zelf al eens in Parijs ben geweest en wel open sta voor een nieuw avontuur, koos ik met mijn vrienden om gezellig naar Berlijn te gaan! Het is weliswaar niet de stad van de liefde, maar misschien wel net zo leuk! 


Berliner Dom 


Brandenburger Tor


Check Point Charlie


Holocaust Mahnmahl


Reichstag

We hebben twee volle dagen in Berlijn en bezoeken onder andere de Reichstag, Check Point Charlie en de andere bezienswaardigheden die hierboven hebt gezien! Eerlijk gezegd trok Berlijn me in eerste instantie niet zo... Maar de onderwerpen WOII en Koude Oorlog vond ik bij geschiedenis toch wel het interessants! Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd om restanten van Oost en West in het echt te zien. Zulke onderwerpen uit de geschiedenis zijn toch wel altijd bijzonder om te zien, net zoals Ground Zero in NY. (zie hier mijn foto's!).

En verder ga natuurlijk ook nog even winkelen, want ik ben en blijf een meisje! Zo, en dan ga ik nu weer verder met mijn koffer inpakken! Geniet nog lekker verder van het mooie weer en tot volgende week! 

Q: Ben jij wel eens in Berlijn geweest? Liefs' Iris

1 opmerking:

  1. ik ben destijds ook met school naar berlijn geweest, was erg leuk.! heel veel plezier xx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...