18 mei 2014

Last Seen Movies #2

Vorig jaar december schreef ik al eens over mijn last seen movies en daarna is het er eigenlijk niet meer van gekomen om met jullie de films die ik gezien had, te delen... Tot vandaag, want ik heb de afgelopen paar weken weer een aantal leuke films gekeken en die heb ik op een rijtje gezet!






Mijn vriendinnen en ik hadden al veel over de film Divergent gehoord en besloten hem in de meivakantie toch maar in de bioscoop te gaan kijken. En wauw, wat een geweldige film was dat zeg! Ik heb al besloten dat ik de boeken binnenkort maar eens moet gaan lezen, haha!

Het verhaal gaat over het toekomstige Chicago - ja, een beetje Honger Spelen gevoel krijg je er wel van. De stad is verdeeld in 5 facties en alle zestienjarigen moeten kiezen bij welk van deze vijf ze willen horen. Dit doen ze d.m.v. een test, maar de hoofdpersoon Tris blijkt eigenlijk nergens bij te horen... Zij is 'divergent'. Zo raakt ze verzeild in hele hoop problemen. Meer zeg ik niet, want dan zou ik te veel verklappen. Dit is echt een film die je gezien MOET hebben! 

IMDb: 7,4




Wie kent Pirates of the Caribbean niet? On Stranger Tides is de vierde film uit de serie en heeft Johny Depp als captain Jack Sparrow in de hoofdrol. Deze keer gaat hij samen met andere piraten op zoek naar de fontein van de eeuwige jeugd. Voor een vierde film is het verhaal zeker niet verkeerd - zeker als je je bedenkt dat de meeste films bij tweede of derde al floppen. Wel miste ik de verhaallijn van Keira Knightley en Orlando Bloom een beetje...

IMDb: 6,7



Je kunt wel zeggen dat ik opgegroeid ben met de Step Up films. Ik ben altijd al dol geweest op de eerste twee films en laatst toverde ik er dan ook weer een uit de filmkast vandaan! Ik moet de andere films ook maar eens gaan kijken!

Step up 2 The Street gaat over Andie, een breakdancer met veel problemen, sinds haar moeder is overleden. Ze krijgt een laatste kans door naar een dansschool te gaan, waar ze wordt aangenomen. Ze maakt nieuwe vrienden en komt -hoe voorspelbaar eigenlijk- weer op het goede pas terecht. 

IMDb: 6,1



Ja, nog een film met Jonhy Depp erin! Deze keer vertolkt hij samen met Angelina Jolie de hoofdrol. Elise wordt achtervolgd door agenten, omdat ze vermoeden dat ze contact heeft met Alexander Pearce, een man die een aantal miljoenen heeft gestolen. En inderdaad, ze heeft een soort relatie met hem en gaat proberen hem te ontmoeten. Tijdens haar reis ontmoet ze de wiskunde leraar Frank en wordt ze verliefd op hem. En dan draait opeens de film helemaal om, er gebeurt iets dat niemand verwacht. Erg mooi bedacht en ik snap dan ook niet waarom de film maar een 6,0 scoort...

IMDb: 6,0



De film gaat over een organisatie die ervoor moet zorgen dat de gewone mensen niet achter het bestaan van ruimtewezens komen. Politieagent James (Will Smith) komt bij toeval bij de organisatie terecht en gaat samen werken met agent K. Samen moeten ze de aarde en de melkweg redden van hun ondergang. 

Eigenlijk zijn science fictionfilms normaal gesproken nooit zo mijn ding, maar zo'n 'goeie ouwe' is altijd leuk. Ik ben best benieuwd naar de twee vervolgfilms!

IMDb: 7,2


Q: Wat is jouw favoriete film? Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...