1 okt 2014

Essence Soo Glow! Cream To Powder Highlighters

Vorige jaren stond ik altijd te trappelen als Catrice en Essence nieuwe producten aan hun assortiment toevoegde. Maar de nieuwe collectie van augustus vond ik maar wat saai. Er zaten eigenlijk geen spectaculaire producten bij, behalve de Soo Glow! Cream To Powder Highlighters: crème highlighters die bij het aanbrengen veranderen in een poeder!





Ik besloot laatst een keer bij de Kruidvat langs te fietsen om één van de highlighters te halen. Welke dat zou worden, wist ik nog niet. Ik vond ze alle twee zo mooi! Toen ik eenmaal voor het schap beland was en met beide kleuren in mijn handen stond, kon ik maar niet kiezen. Dan neem ik ze maar alle twee mee, dacht ik. Met als excuus: 'alles voor de blog'. Gelukkig was ik niet veel geld kwijt: maar €2,89 per stuk. 





De highlighters hebben een transparant plastic verpakking. De ronde deksels zijn bedrukt met de tekst 'Essence Soo Glow! Cream To Powder Highlighter' en zijn bol gevormd. Je kunt ze nog wel prima opstapelen, dus dat is fijn. De doosjes gaan open met een kliksysteem. Helaas werkt het niet helemaal soepel en moet je wel wat druk zetten op de sluiting. Achterop het doosje vind je de kleurnaam, gebruiksaanwijzing en een ingrediëntenlijst. De inhoud is 4 gram per highlighter.




De highlighters hebben wel een gebruiksaanwijzing. Voor mij werkt het het best om het product met mijn vingertoppen op mijn huid aan te brengen en het dan met een schone vinger te vervagen. Wel moet je snel handelen: anders droogt het product op en gaat het ook écht geen kant meer op. Aan het eind van de dag hebben je wangen nog steeds dezelfde mooie glow als een paar uur eerder. 

Op de foto hierboven kun je de substantie van de highlighters goed zien: het is echt een zachte crème, die in aanraking met je vingers smelt. 


In zonlicht
In schaduw




20 Bright Up Your Life - 10 Look On The Bright Side

De twee highlighters zou je vrijwel tegenoversteld kunnen noemen. Look On The Bright Side  (rechts) is een warme geelgouden kleur, terwijl Bright Up Your Life (links) een koele rozige tint is. 


10 Look On The Bright Side







Look On The Bright Side is duidelijk een gelige highlighter. Hij zit -denk ik- in hetzelfde schuitje als de bekende Nars Albatross. Koele highlighters staan over het algemeen mooier bij mijn huidskleur, maar ik moet zeggen dat ik deze ook erg mooi vind!



20 Bright Up Your Life







Bright Up Your Life staat bij mij erg natuurlijk. Op de foto's hierboven valt de highlighter eigenlijk niet eens op, omdat hij zo goed bij mijn teint past. Het is zeker een aanrader voor lichte huidjes met een roze ondertoon!




Ik ben écht dol op de highlighters. Voor €2,89 kan ik ze aan iedereen aanraden. Ze blijven de hele dag perfect zitten en de kleuren zijn erg mooi. Wel moet je oppassen met aanbrengen: in daglicht zien je jukbeenderen er perfect uit, maar in de zon of kunstlicht zijn de glitters aardig opvallend. En ik denk dat je opmerkingen als 'Je hebt glitters op je gezicht...' wel wilt voorkomen, haha! Conclusie: rennen naar die Kruidvat!

Liefs' Iris

3 opmerkingen:

  1. wat een mooie highlighters. het is dat ik er al genoeg heb maar anders had ik ze zeker gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, het zien er erg fijne producten uit! Ik overweeg het om de misschien ook eens mee te nemen, ik kan wel een goede highlighter gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...