7 okt 2014

Kruidvat Skin Science Huidverzorging

Ja, okay: ik ben pas net zestien jaartjes jong geworden. Waarom dan deze anti-age huidverzorging, Iris? hoor ik je denken. Toen ik de Kruidvat Skin Science lijn won bij ByAranka.nl wist ik eerst dan ook niet of ik de producten zelf wilde gebruiken, of dat ik ze aan mijn moeder zou geven. Maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb (Sorry mam!), want er zitten echt fijne producten tussen!







De Kruidvat Skin Science lijn belooft rimpels te verminderen, de elasticiteit van de huid te verbeteren en een egale, gladde huid te bevorderen. Kruidvat geeft aan verschillende hoogwaardige ingrediënten toegevoegd te hebben die de huid er stralender, egaler en jeudiger uit laten zien. Zo zou Mimox X de synthese van hyaluronzuur stimuleren, wat weer voor een goede vochtbalans zorgt.


Beautyifying Elixer (€4,99)







De elixer werkt als een serum: je brengt hem vóór je dag- of nachtcrème aan. Je hebt zo'n drie druppels van het pippetje nodig. De elixer heeft een gele gel structuur en is prima over de huid te verdelen. Hij trekt snel in je huid en je kunt in principe meteen andere producten aanbrengen op je gezicht. Mijn huid voelt na het gebruik wel erg trekkerig aan. Nu ik de ingrediëntenlijst goed bekeken heb, snap ik waarom: het tweede ingrediënt is alcohol denat. Tegenhangers zijn daarentegen glycerine en panthenol op een derde en vijfde plek. Ik heb gemerkt dat deze elixer het snelst van alle producten opgaat, ook al heeft het flesje een inhoud van 30 ml. 


Firming Eye Gel (€4,99)










De eyegel heeft een echte gelsubstantie. Zelf zie ik oogcrèmes graag met een voedendere substantie, en daar is dit product eigenlijk het tegenovergestelde van. Mijn huid rond de ogen voelt na het gebruik droog en strak. Helaas irriteert het mijn ogen zo af en toe en beginnen mijn ogen ontzettend te prikken. Als je een gevoelige huid hebt zou ik dit product sowieso skippen!


Wrinkle Correcting  Day Cream €4,99









De dagcrème heeft een SPF van 15 en ik heb hem dan ook tijdens mijn zomervakantie in Italië volop gebruikt. SPF 15 lijkt misschien weinig, maar ik ben totaal niet verbrand. Een nadeel aan de crème vind ik dat het in een potje zit. Dat is niet bepaald hygiënisch, omdat je keer op keer met je 'vieze' vingers in het product gaat. De substantie is vrij dik en ik was bang dat het product te voedend voor mijn vette huid zou zijn. Het tegendeel blijkt waar: hij verzorgt mijn gezicht erg fijn en trekt prima in. 



Cell Renewal Night Cream €4,99










Ook bevat de Skin Science lijn een nachtcrème. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit eerder een nachtcrème had gebruikt. 's Avonds smeer ik mijn huid eigenlijk altijd met dezelfde crème als 's ochtends in. De nachtcrème lijkt erg veel op de dagcrème, maar is alleen wat dunner. De kleur en geur zijn praktisch hetzelfde. De ingrediëntlijsten verschillen wel erg veel. Ook op dit product reageert mijn huid erg goed. Na het aanbrengen voelt mijn gezicht erg lekker zacht en gehydrateerd.



Gentle Cleansing Oil €2,99





Normaal gesproken gebruik ik een reiniginsmelk, maar nu heb ik ook eens een reiniginsolie een kans gegeven. Ik was van te voren bang dat een olie niet goed zou passen bij mijn gemengde  -deels vette- huid, maar dat viel reuze mee. Het product laat natuurlijk een vettig laagje achter, maar na een lotion is dit laagje weg. Het verwijdert mijn gezichtsmake-up erg snel en goed, en ook waterproof mascara wordt goed weggehaald. Wel zie je hierna een tijdje wazig, dus ik zou het alleen voor je gezicht aanraden.

De Skin Science lijn is me opzich prima bevallen. De dag- en nachtcrème en reiniginsolie zijn zeker aanraders! Ik weet dat ik pas 16 ben en nog geen anti-verouderingsproducten nodig heb, maar ze werken gewoon erg fijn voor mijn gemengde huid. De producten zijn allemaal goed betaalbaar, hebben (meestal) goede ingrediënten en hebben ook nog eens een mooie verpakking. Ik ben blij verrast! 


Liefs' Iris


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...