23 okt 2014

Real Techniques Miracle Complexion Sponge


Al bijna anderhalf jaar gebruik ik steevast mijn Real Techniques Expert Face Brush voor mijn foundation. Nu heeft mijn 'goeie ouwe vriend' er een zusje bij gekregen: de Miracle Complexion Sponge. Vandaag vertel ik jullie over mijn nieuwe oogappeltje! 




Nog nooit eerder heb ik een spons gebruikt voor mijn gezichtsmake-up. De eerste keer dat ik de Miracle Complexion Sponge probeerde, voelde het dan ook wat onhandig aan. Op de verpakking staat aangegeven dat de platte kant bedoeld is voor rond de ogen en neus. De spitse punt zou handig zijn om imperfecties te camoufleren. De zijkanten van de spons kan je gebruiken om de foundation op grotere delen van je gezicht te blenden.



droog - nat

Voordat ik de spons gebruik om mijn foundation aan te brengen, maak ik hem eerst nat onder de kraan. Waarom? Omdat je spons dan minder foundation opzuigt. Dat willen we nautuurlijk niet hebben! De spons wordt na bevochtiging een stuk groter. Dat schijnt een goed teken te zijn! De beroemde beautyblender doet dat namelijk ook. Ik vind het gevoel van de natte spons op mijn huid erg fijn. Lekker verkoelend op de vroege ochtend rond 7 uur. 



Ik vind vooral de punt van de spons fijn om mijn foundation mee aan te brengen. Ook vloeibare  concealer blend ik graag in met de punt. Door de vorm past hij precies onder de ogen en rond de neus. Ik dep het product overigens in mijn huid, ik veeg niet. De platte kant gebruik ik graag om nog eens over mijn foundation, concealer en cream blush te gaan en het mooi samen te blenden.

Het schoonmaken van de spons is erg gemakkelijk. Eens in de paar dagen doe ik dit: aangeraden wordt dit elke 1 tot 3 keer dat je de spons gebruikt te doen. Er zijn speciale beautyblender cleansers op de markt, maar ook met een babyshampoo kun je de spons prima schoonmaken.
'
Maybelline Fit Me Foundation aangebracht met de RT Miracle Complexion Sponge

Wauw, wat een ontdekking is zo'n make-up spons. Ik breng mijn foundation en concealer na elkaar aan en werk het daarna in mijn huid met de spons van Real Techniques. Het gaat lekker snel, wat voor mij een enorm pluspunt is! Ik ben heel erg blij met deze nieuwe aanwinst!

De Real Techniques Mircacle Complexion Sponge kost €5,99 en is te koop in verschillende webshops als TheMakeUpSpot.nl, AliceJo.com, Bol.com en Makeupmusthaves.nl. 


Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...