25 okt 2014

Recept | Gezonde Milkshake


Als er iets lekker is, dan zijn het wel milkshakes. Het liefst zou ik elke dag even langs de McDonald's fietsen, maar helaas is dat toch een beetje zonde van je geld én gezondheid. Gelukkig zijn er ook gezonde alternatieven! Vandaag laat ik je zien hoe!



Wat heb je nodig?
- 150 ml melk
- 150 ml yoghurt
- 200 gram aardbeien of 1 banaan
- Suiker



1. Begin door je aardbeien te wassen.
2. Snijd daarna je aardbeien in kleine stukjes.
3. Voeg de 150 ml melk toe aan de kom.
4. Nu is het tijd voor de yoghurt!
5. Als je wilt, kun je nog wat suiker bij de milkshake doen. Zelf nam ik twee eetlepels, maar het is maar net wat je wilt. 
6. En dan is het tijd om te mixen! Ik gebruikte een staafmixer, maar een blender is natuurlijk veel handiger (als je die in huis hebt!).



En voilà, hier is je gezonde milkshake! Heerlijk als tussendoortje, maar ook bij de lunch is het heerlijk. Let op: het vult er goed, dus een grote maaltijd zou ik overslaan. Wil je het nog gezonder maken? Gebruik dan een magere melk en yoghurt en sla de suiker over. 


Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...