19 okt 2014

Review | W7 In The Nude


Bijna één jaar geleden vertelde ik dat er een nieuw palette aan de Naked serie van Urban Decay zou worden toegevoegd. Naked 3 bleef al die maanden ergens achter in mijn hoofd rond zweven. Nooit kwam het moment waarop ik het palette zelf of een dupe kocht. Gelukkig heb ik twee hele lieve vriendinnetjes die mij op mijn verjaardag verrasten met het W7 In The Nude! Een geweldig mooie dupe van UD's Naked 3.



Het uiterlijk van het palette is duidelijk afgekeken van Urban Decay. Het heeft dezelfde roségouden kleur met gouden opdruk. Het doosje is gemaakt van aluminium en heeft een vrij groot formaat. Je stopt hem niet zomaar in je toilettas, daar is hij toch te lang voor. De pans van de oogschaduws zijn wel wat smal, dus grote oogschaduwkwasten passen er niet gemakkelijk in. 




Waar Naked en Naked 2 vooral bruintinten bevatten, is Naked 3 gecreëerd rond roze tinten. Ook is er plaats gemaakt voor bijpassende taupe en koper tinten. Er zijn talloze ooglooks met dit palette te bedenken!

Bij het palette krijg je ook een kwastje. Aan de ene kant kan je een sponsapplicator vinden, en aan de andere kant een plat kwastje. Deze laatste gebruik ik erg graag om oogschaduw in de binnenste ooghoek aan te brengen. Hij heeft precies het goede formaat!



Latte – Angel – Venice – Marilyn – Copper Pot – Sunn Kissed 
 Alice – Bad Manners – Coffee Cup – Mud Slide – Tokyo – Fashionista


Latte is een matte, lichte crèmekleur, die bijvoorbeeld perfect is om het wenkbrauwbot te highlighten. 
Angel is een lichtroze oogschaduw met wat grovere glitters. 
Venice is donkerder dan Angel en heeft een satijnen finish.
Marilyn is een matte, rozige bruin tint, die ik graag gebruik in de crease. 
Copper Pot is een paarsige koperkleur met subtiele glitters.
Sun Kissed is een lichte kopertint. 


Alice is de derde matte tint met een paarse ondertoon.
Bad Manners is een paarsige bruine kleur, die het minst gepigmenteerd is van alle oogschaduws.
Coffee Cup is een shimmery warme bruint tint.
Mud Slide is een bruine kleur, die wat koeler van toon is dan Coffee Cup.
Tokyo is een bruine / grijze kleur die weer een stapje ijziger is dan Mud Slide.
Fashionista is een zwarte oogschaduw met roze glitters.


Wat me al snel opviel is hoe poederig de structuur van de oogschaduw is. Bij het swatchen lagen er dan ook hele lagen oogschaduw op mijn onderarm. Voor de swatches hierboven heb ik eerst het overschot aan product weggeblazen. Als je de kleuren op je ogen gebruikt, moet je oppassen met fall-out. Eerst even je kwast aftikken, is een must. 





Dit is één van de talloze looks die ik tot nu toe heb gemaakt met het In The Nude palette van W7. Ik gebruikte mijn favoriete oogschaduw uit het palette op het gehele bewegend ooglid: Copper Pot. Verder gebruikte ik nog wat Sun Kissed in het midden van mijn oogleden. In de crease besloot ik eerst Marilyn en vervolgens Alice aan te brengen. Op de outer-v heb ik wat van Fashionista aangebracht. Als highlighter op het wenkbrauwbot gebruikte ik Latte en in de binnenste ooghoeken een mengsel van Latte en Angel.


Ik ben echt dol op mijn nieuwe aanwinst! Ik heb al heel wat oogschaduwpaletten verzameld de afgelopen paar jaren, maar zoiets als W7 In The Nude had ik nog niet! De kleuren zijn heel natuurlijk, maar het is toch ook mogelijk om een donkere smokey eye met het palette te maken. Je kunt alle kanten op! Ik gebruik het palette dan ook met ontzettend veel liefde! 

W7 In The Nude is te koop bij DA, Op = Op winkels en ook op makeupmusthaves.nl voor €7,99. 

Liefs' Iris

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...