4 nov 2014

Een Fixingspray Voor Maar €1,39?!


Menig Amerikaans beautyguru heb je er al over kunnen horen raven: de fixing spray. Beroemd zijn sprays van bijvoorbeeld Urban Decay, maar berucht om hun prijs zijn ze ook. Je betaalt al snel $30 -omgerekend €23- voor zo'n flesje! Gelukkig lijkt er een oplossing te zijn voor maar €1,39 met een product dat je gewoon bij Kruidvat kunt kopen!



Bij Wayne Goss zag ik in een van zijn video´s dat hij rozenwater aanraadde om als fixing spray te gebruiken. Dus ik ging natuurlijk even op internet rond zoeken en binnen no time had ik een ultiem budget product gevonden. Kruidvat verkoopt het namelijk gewoon!



Kruidvat haar eigen merk heeft een groot aantal verzorgingsproducten in haar assortiment. Er zijn veel soorten reinigingsproducten te koop in van deze ouderwetse verpakkingen. Het rozenwater is daar één van. Dit is wat Kruidvat over het product zegt:
Voor dagelijse verfrissende reiniging. Verwijdert de laatste onzuiverheden en sporen van make-up en reinigingsmelk. Dermatologisch goedgekeurd. 
Het werkt dus gewoon als een lotion of tonic. Het is geen product om te gebruiken om make-up te verwijderen, maar kan wel daarna gebruikt worden. 


Rosa Centifolia Flower Extract staat op de vierde plaats van de ingrediëntenlijst. Het is verdund met water, Propylene Glycol en Alcohol Denat. Als je een erg gevoelige huid hebt is het dus niet erg verstandig om het product dagelijks te gebruiken. Deze soort alcohol droogt je huid namelijk uit en kan een irriterende werking hebben.


Maar werkt het rozenwater echt goed als een fixing spray? Een fixing spray spray je voor en na je make-up over je gezicht. Ze zorgen er vaak voor dat je make-up langer blijft zitten en natuurlijker oogt doordat je make-up mooi zou 'samensmelten'. 

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niets bijzonder aan deze fixing spray met rozenwater heb gemerkt. Ik heb het product zelfs getest door het op één helft van mijn gezicht te sprayen en op de andere helft niet. Maar verschil merkte ik eigenlijk niet. Mijn make-up bleef niet langer zitten en mijn huid zag er ook niet beter uit dan normaal. Wel is het erg lekker verfrissend om je gezicht zo even te besprayen. Al met al ben ik niet razend enthousiast over rozenwater als fixing spray gebruiken. Jammer!

Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...