14 nov 2014

Review | MAX & MORE Eyeshadow Palettes Forrest & Sunset


Oogschaduw palettes, ik lijk er maar geen genoeg van te krijgen. Sleek, Make-up Academy, Catrice, W7, ik heb het allemaal. Ik heb er gewoon een zwak voor. Zeker als ze maar €2,49 per stuk kosten voor maar liefst 28 verschillende oogschaduws! Moet je nagaan, dat is nog minder dan 9 cent per stuk! Ik moest en zou de palettes van MAX&More dan ook meenemen!



En voor dat geld krijg je bij de palettes ook nog een zwart doosje! Ik vraag me echt af hoe MAX & More hier winst op kan maken! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verpakking van de palettes zelf wat vind tegenvallen. Ze hadden daar wel wat meer aandacht in mogen steken. Het palette voelt erg fragiel aan en de plastic deksel beschadigt snel. En dan niet te vergeten: de pans zitten niet goed vastgelijmd. In de winkel was er geen één palette waarvan alle pans nog goed vast zaten. Gelukkig kun je ze er gewoon weer indrukken. Ik kocht twee palettes: Forrest en Sunset. Er zijn nog twee andere palettes te koop: Floral -met roze en paarse kleuren-  en Nude -met bruin tinten-. 


Forrest




Het Forrest Palette bevat een mooie combinatie van lichte kleuren, bruintinten met paarse ondertoon, fellere groene kleuren en ook nog een aantal grijstinten. Ik vind het een erg mooi palette, doordat het net weer iets anders dan een standaard nude palette. Je kunt er alle kanten mee op. 








Kijk naar die kleuren! Ze zijn lang niet allemaal even gepigmenteerd, maar vooral de glanzende oogschaduws bliezen me omver. Die geven nog zeker een hoop kleur af! Maar ook de matte oogschaduws zijn niet verkeerd. Er valt zeker mee te werken. Het is gewoon een kwestie van opbouw voor meer intensiteit.


De eerste keer dat ik het palette gebruikte, maakte ik deze groene ooglook. Op het ooglid zie je een shimmery groene kleur, in de crease de matte donker groen en ook gebruikte ik een highlighter.

Sunset




Sunset is een palette met warme rode tinten, taupe kleuren, een aantal teal tinten en nude kleuren. Het is een erg divers palette met 4 kleurschema's. Dit is mijn favoriet van de twee!








Ook de pigmentatie van dit palette is top. Zeker als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding. De lichte matte kleuren lijken onzichtbaar, maar op het oog valt er toch aardig mee te werken. Dat geldt eigenlijk voor alle tinten. Een heel mooi palette is dit!


Met Sunset kan je een aantal totaal verschillende kanten op. Ga je voor nude, of toch voor een wat opvallendere ooglook met rood of paars? Voor de eerste look die ik maakte gebruikte ik de rechter bruintinten. Op het ooglid zie je de derde kleur van rechtsonder. In mijn crease gebruikte ik de matte bruine tint. Ook gebruikte ik een highlighter en zette ik mijn buitenste ooghoek aan met de donkerde bruintint.



Ook gebruikte ik de rode kleuren in een look. Dit laat m'n grijsblauwe ogen extra opvallen, dus dat is altijd leuk! Ik gebruikte onder andere de warme rood (vierde van links onder) en de matte warme bruin.



Wauw, wat een pracht stukken zijn dit! De kwaliteit is te vergelijken met de oude Sun Club palettes van Essence. De pigmentatie is prima en op het oog werken de oogschaduws goed. Wel moet je opletten met fall-out, want de oogschaduws zijn kruimelig. Ook moet je niet te overenthousiast blenden. De kleuren vervagen namelijk erg snel. Ik zou snel een bezoekje brengen aan de Action, want het zijn echte musthaves!


Liefs' Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...