27 mrt 2015

Boeken in mijn nachtkastje

Ik hou van lezen. Maar valt het jullie op dat boeken zo duur zijn? Mij wel in ieder geval. Ik kreeg voor kerst in 2013 een tablet. Daar kun je ook prima boeken op lezen. Toch had ik nog wat boeken die ik niet gelezen had en kocht ik er nog een paar bij de kringloop. Ze liggen nog steeds in mijn nachtkastje. Mijn missie? Die boeken lezen. En ik ben er inmiddels mee begonnen.



 Zoals je ziet zit mijn kastje aardig vol. Dus laten we maar snel beginnen. 
Dit boek heet in het Nederlands "19 keer Katherine" Maar ik heb  de Engelse versie. Ik had vorig jaar voor mijn verjaardag een boekenbon en een bol.com kaart. Dus kocht ik 4 boeken van John Green. The Fault in our Stars had ik al. Er was ook nog een kortingsactie waardoor ik uiteindelijk niets zelf hoefde te betalen. jeej! Ik heb al twee boeken gelezen en nu is deze aan de beurt. Tot nu toe kom ik er nog niet erg in.

Colin Singleton, een wonderkind dat vele talen beheerst en in anagrammen denkt, is zojuist door zijn negentiende vriendinnetje met de naam Katherine gedumpt. Zijn enige vriend, Hassan - in alle opzichten zijn tegenpool - neemt hem mee op een roadtrip waarop hij hem op zijn eigen onnavolgbare wijze bijstaat. Hun tocht eindigt al snel in het gat Gutshot.

Terwijl de onverwachte en hilarische gebeurtenissen elkaar opvolgen vertelt de schrijver het ontroerende verhaal van een bijzondere vriendschap.
Bron
 Ook dit boek kocht ik toen. Naar deze ben ik erg benieuwd! Bovendien vind ik de kaften van de boeken van John Green erg leuk. 

Een boek als een zinderende, flitsende musical

De paden van de heteroseksuele Will en homoseksuele will- beiden op zoek naar liefde - kruisen elkaar op een bizarre locatie in Chicago. Vanaf dat moment raken hun levens in
een stroomversnelling die uitmondt in een krankzinnige, flitsende musical. 
Bron
 Nog een Engels boek. Deze kocht ik in de kringloopwinkel voor bijna niets. Ik denk dat iedereen de gelijknamige film wel kent. Ik heb hem alleen nog nooit afgezien. Maar nu wil ik een poging gaan doen om het boek te lezen. Ik hoop dat het wat is!

Op haar dertigste heeft Elizabeth alles wat een moderne vrouw zich maar kan wensen: een echtgenoot, een huis en een succesvolle carrière. Maar in plaats van gelukkig te zijn wordt ze overspoeld door paniek, verdriet en verwarring. Twee jaar later, na een bittere echtscheiding en een hevige depressie, besluit Elizabeth een radicale stap te nemen: ze gaat een jaar lang alleen op reis. Op haar zoektocht naar evenwicht en geluk doet ze drie landen aan. In Italië leert ze la dolce vita kennen, in India verdiept ze zich in meditatie en schrobt ze tempelvloeren, en in Indonesië ontdekt ze de balans tussen ernst en lichtvoetigheid – en ontmoet ze haar grote liefde.
Bron
 Dit boek heb ik al voor een stukje gelezen. Maar echt geweldig vond ik het niet. Ook deze wil ik een tweede kans geven.

Minou (14) heeft faalangst en niet zo'n beetje ook. Iedere keer als ze een boekbespreking moet houden of gymles heeft, sterft ze duizend doden. Zo omschrijft Minou haar faalangst. Ze probeert het voor iedereen verborgen te houden, ook voor haar twee beste vriendinnen Hanneke en Fadoua. Als ze erachter komen dat Minou fantastisch kan zingen, geven Hanneke en Fadoua haar, als verrassing, op om auditie te doen voor Idols. Hoewel de auditie pas over een paar maanden is, maakt Minou zich daar nu al iedere dag druk over en is ze er helemaal niet blij mee. De auditie blijft door haar hoofd zoemen als een vervelende, steekgrage wesp. De faalangst beïnvloedt haar hele leven en ze dreigt daarmee niet alleen haar vriendinnen te verliezen, maar ook zichzelf. Hulp van haar familie hoeft ze niet te verwachten, want al haar familieleden zitten vast in hun eigen angsten, zo leert Minou met de hulp van Ted, een blinde jongen die ze bij toeval heeft leren kennen. Trouwens, wie is die Ted eigenlijk?
Bron
 Dit boek lijkt me echt zo'n lekker vakantie boek. En daar kon ik er wel een paar van gebruiken. Dus ik kocht onder andere deze bij de kringloop. Ik ben er nog niet in begonnen maar het lijkt me een leuk boek wat makkelijk leest en ideaal is voor op vakantie. 

Ann Brashares is een van de succesvolste schrijvers van meidenboeken. Haar boeken zijn wereldwijd een groot succes en zijn inmiddels verfilmd onder de titel 
The Sisterhood of the Traveling Pants. Ann Brashares schrijft op dit moment aan het vervolg op Echte vriendinnen.

Em, Britt en Ama zijn al hartsvriendinnen sinds hun achtste. Maar nu ze op het punt staan om naar High School te gaan, dreigt hun vriendschap te verwateren. Ook omdat ze alledrie andere plannen hebben voor de zomervakantie:

Ama heeft een hekel aan kamperen en is niet sportief. Toch komt ze in de wildernis terecht, waar ze een trektocht moet zien te volbrengen met flirtende leeftijdsgenoten, onbegaanbare paden, pijnlijke blaren en dat allemaal zonder haarproducten. 
Britt heeft alles op alles gezet om deze zomer een cursus te kunnen volgen om model te worden. Door zich helemaal op de lessen storten, hoeft ze bovendien niet te zien hoe haar vriendinnen steeds meer hun eigen leven leiden, los van haar.
Em brengt haar zomer door in het vakantiehuisje van haar ouders aan het strand. Ze raakt bevriend met een groepje populaire meiden van haar nieuwe school. Ama en Britt passen niet in dit plaatje. Wanneer Em de aantrekkelijke Zach ontmoet, slaat de liefde toe. Maar dan staat Britt plotseling op de stoep…
Bron
 Tonke Dragt vind ik echt een goede schrijfster. En dit boek leek me ook wel wat. Wederom gekocht bij de kringloop. Volgens mij zijn het allemaal verschillende verhalen over de tweelingbroers.

Jiacomo is de helft van een tweeling. Hij lijk als twee druppels water op zijn broer Laurenzo, maar die is anders dan hij. Laurenzo wil graag mooie dingen maken en wordt edelsmid. Jiacomo houdt van reizen en avontuur en hij is handig genoeg om een uitstekende dief te worden. Een edelsmid en een meesterdief, die zoveel op elkaar lijken dat ze gemakkelijk verwisseld kunnen worden Daarover zijn vele verhalen te vertellen!
Bron
 Ook dit is weer zo'n typisch boek voor op vakantie, en ook deze kocht ik bij de kringloop.

Samantha is een jonge topadvocate in London. Op een dag maakt ze een enorme fout...zo enorm dat haar hele carriere op het spel staat. In paniek ontvlucht Sam haar kantoor en belandt op het Engelse platteland. Bij een villa wordt ze aangezien voor de nieuwe huishoudster. De heer en mevrouw Ceiger hebben geen idee dat ze een advocate met een IQ van 158 in huis hebben gehaald. En Samantha heeft geen idee hoe ze wasmachine moet aanzetten. 

En die *&%#@ oven werkt ook al niet mee. Maar Sam bijt nog liever haar tong af dan tuinman Nathaniel om hulp te vragen bij het bereiden van haar eerste cordon bleu-maaltijd. Zal Samantha ooit nog terugkeren naar London? En zo ja, wil ze haar oude leven dan weer terug? Hoe staat het eigenlijk met haar emotionele huishouding?
Bron
 Dit boek heb ik al eens geleend bij de bieb. Het was zo'n mooi boek dus toen ik het zag staan in de kringloop moest ik hem wel meenemen. Dit boek wil ik echt nog eens lezen. 

De zestienjarige Griet treedt als dienstmeisje in dienst bij de vermaarde schilder Johannes Vermeer. Het beeldschone, protestantse meisje weet al snel een plek te veroveren binnen de katholieke familie. De kunstenaar raakt in de loop der jaren steeds meer gecharmeerd van haar schoonheid, en besluit haar te schilderen. De groeiende intimiteit tussen hen veroorzaakt spanning en onrust in het geordende huishouden, tot ergernis van Vermeers eigenzinnige vrouw Catharina. 
Met een geweldig vermogen zich in te leven in het zeventiende-eeuwse Delft, vertelt Tracy Chevalier in Meisje met de parel het fictieve verhaal van een jonge vrouw die op de rand van haar volwassenheid een genie ontmoet.
Bron
 Dit boek sprak me vooral aan door de kaft. Ook lijkt het verhaal me mooi. Deze kocht ik ook bij de kringloop en bewaar ik denk ik voor de zomervakantie.

Een Parijs' café in de jaren zestig, bezocht door een allegaartje van marginale figuren: jongeren met vage artistieke aspiraties, oudere jongeren, die al een verleden te verzwijgen hebben.
Op een avond duikt Louki op. Ze lijkt een schuilplaats te zoeken, al begrijpt niemand wie of wat haar precies bedreigt zijzelf misschien nog wel het minst. 
Louki is de broze heldin van een navrante geschiedenis. Vier verschillende personages vertellen haar verhaal, als laatste haar vriend Roland, een schrijver in spé. Nog steeds meent hij haar stem te horen, 's nachts, op de Champs-Élysées...
Bron
 Ook in dit boek ben ik nu bezig. Deze is ook verfilmd en heeft een beetje te maken met het feminisme en de opstand van vrouwen. Tot nu toe vind ik het een mooi boek. 

Na haar studie aan de Universiteit van Californië in Los Angeles krijgt Catherine Watson een baan aangeboden als docente kunstgeschiedenis op het prestigieuze Wellesley College. Op dit vrouwencollege draait alles om traditie. Voor Katherine draait alles om verandering. Het is 1953. Dit studiejaar zullen de studenten van Wellesley een levensles krijgen. Juffrouw Watson heeft een voornemen: ze wil har studenten duidelijk maken dat succes meer kan zijn dan het sluiten van een goed huwelijk, en hen zo een vrijheid laten ontdekken die ze daarvoor niet voor mogelijk hadden gehouden.
Maar de onafhankelijke jonge docente wordt zelf ook op de proef gesteld. In haar pogingen deze jonge vrouwen hun eigen weg te laten kiezen, moet ze een behoudend bestuur trotseren om haar studenten te leren dat het leven meer te bieden heeft dan op het eerste gezicht lijkt.
Bron
 Dit is ook weer zo'n boek waar je niet bij hoeft na te denken. Van de schrijver van Bridget Jones. Dus het kan eigenlijk al niet mis gaan....

Na haar studie aan de Universiteit van Californië in Los Angeles krijgt Catherine Watson een baan aangeboden als docente kunstgeschiedenis op het prestigieuze Wellesley College. Op dit vrouwencollege draait alles om traditie. Voor Katherine draait alles om verandering. Het is 1953. Dit studiejaar zullen de studenten van Wellesley een levensles krijgen. Juffrouw Watson heeft een voornemen: ze wil har studenten duidelijk maken dat succes meer kan zijn dan het sluiten van een goed huwelijk, en hen zo een vrijheid laten ontdekken die ze daarvoor niet voor mogelijk hadden gehouden.
Maar de onafhankelijke jonge docente wordt zelf ook op de proef gesteld. In haar pogingen deze jonge vrouwen hun eigen weg te laten kiezen, moet ze een behoudend bestuur trotseren om haar studenten te leren dat het leven meer te bieden heeft dan op het eerste gezicht lijkt.
Bron
 Dit boek kocht ik bij de bieb. Het sprak me wel aan door de tekst op de achterkant en de titel. Maar ik ben er nog niet in begonnen. Toch ben ik erg benieuwd naar dit boek. 

Vlak naast de wereld die we de onze noemen, bevindt zich die van Joost Vandecasteele. In de werkelijkheid die hij beschrijft is alles harder, rauwer, intenser, grappiger, geiler en echter dan in de onze. In deze extreem verstedelijkte realiteit doen de personages hun best mens te blijven in een almaar onmenselijker omgeving.
Bron

 Dit boekje kocht mijn moeder voor een paar euro. Het was ook een tijdje bij de action te koop. Dit boek gaat in op het leven van Bree Tanner. Een vampier meisje dat voorkomt in Twilight. Zij wordt en vampier op het 15e geloof ik. En zij beschrijft hoe het voelt en haar ervaringen. Ik heb er wel eens een stukje uit gelezen. Maar nog niet helemaal.

Het korte tweede leven van Bree Tanner is het verhaal van een van de nieuwelingen uit het leger van Victoria in Eclips, Bree Tanner. De novelle registreert de ontwikkelingen binnen het nieuwelingenleger en hun achtervolging van Bella Swan en de Cullens, tot hun onvermijdelijke ontmoeting en de onvergetelijke afloop.
Bron
 Dit boek kocht ik eens voor vier euro bij de Bruna. Ik heb hem zelf nog laten zien in een shoplog met Iris, voordat ik mede eigenaar werd. Al een tijdje terug dus. Het doet me een beetje denken aan het begin verhaal van pretty little liars. Maar ik ben er nog niet in begonnen. 

Ze is verdiept in haar boek als er wordt gebeld. Het zou Bart kunnen zijn. Ze staat op om open te doen. Maar het zijn niet Barts voetstappen die ze op de trap hoort. Nieuwsgierig doet ze de deur open. 'Remco, jij!' Wat moet hij hier ineens? Als ze had geweten dat hij het was, had ze nooit voor hem opengedaan. Maar wat moet ze? Hem afschepen bij de deur? Ze kijkt hem aan, hij ziet eruit alsof hij heeft gebruikt. Hij heeft een gejaagde blik in zijn ogen. 'Ik moet je spreken,' zegt hij en voor ze hem kan wegsturen loopt hij langs haar heen haar kamer in. Dit wil ik helemaal niet, denkt ze. Hij gaat op het puntje van de bank zitten, alsof hij elk moment kan opspringen. 'Ik hield van Luna.' Hij verheft zijn stem. 'Dat weet je, ik hield heel veel van haar. Ik kan wel zeggen dat ik nog nooit zoveel van een vrouw heb gehouden.' Hij kijkt Eva aan. 'Misschien juist daarom...' Eva verstijft. 'Jij bent de enige die ik dit vertel,' zegt hij terwijl hij naar haar toe buigt. 'Alleen jij krijgt dit te horen. En ik zweer je, na dit gesprek zet ik voorgoed een punt achter dit afschuwelijke drama. Dat heb ik mezelf gezworen.' Gadverdamme. Er gaat een rilling door Eva heen. Wat gaat hij haar vertellen?
Bron
 Dit boek kocht ik ook eens bij de kringloop winkel. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed waar het over gaat.

Aan het All Saints College zijn vier meisjes verdwenen. Ze waren 'verloren zielen', kwetsbare meisjes om wie niemand iets gaf. De politie denkt dat ze zijn weggelopen, maar Kristi Bentz, de dochter van een rechercheur in New Orleans, vermoedt dat iets hen verbindt, iets angstaanjagends. Ze besluit zich opnieuw als studente in te schrijven. All Saints College is erg veranderd sinds Kristi er studeerde. De universiteit heeft een reputatie verworven met leergangen als het bijzonder populaire 'De invloed van vampirisme op de moderne cultuur en literatuur'. Er wordt gefluisterd over een duistere cultus waarbij de deelnemers flesjes bloed om hun nek dragen. Om de waarheid te vinden moet Kristi de rol spelen van een verloren ziel. Maar Kristi begint zich af te vragen of ze de jager is of de prooi…
Bron
En als laatste weer zo'n lekker zomer boek waar je niet bij hoeft na te denken.

Candace Bushnell is de succesvolle auteur van scherpzinnige en geestige romans over de zoektocht van de moderne vrouw naar liefde en geluk. In Lipstick Jungle volgen we de levens van drie geslaagde carrièrevrouwen: Victory, Wendy en Nico. Ze hebben het helemaal gemaakt in de mode-, film- en tijdschriftenwereld. Iedereen die iets voorstelt in New York kent ze. Maar zijn deze vrouwen werkelijk zo succesvol als ze anderen willen doen geloven? Victory's laatste modecollectie wordt een flop en Wendy's huwelijk met haar metroseksuele echtgenoot loopt de laatste tijd stroef. En als Nico zich verliest in buitenechtelijke slippertjes, zet ze daarmee niet alleen haar huwelijk, maar ook haar reputatie op het spel...
Bron

Dat waren de boeken uit mijn nachtkastje. Als je ergens een 'review' van wilt zien kun je het achterlaten in de reacties. Ik ga nu snel weer verder met lezen!

                                                                         XX Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...