11 mei 2015

Mijn boeken top 3+ boeken die ik nog wil lezen

Ik ben gek op lezen. Helaas heb ik er de laatste tijd niet zo veel tijd voor, maar dit wil ik weer gaan oppakken. Wel heb ik de laatste 2 jaar best veel gelezen, tot september. Daaruit zijn een paar favorieten ontstaan die ik misschien nog wel eens ga lezen. Vandaag mijn top drie boeken en boeken die ik sowieso nog wil lezen. 





            
                                                          Als ik blijf-Gayle Forman
Ik vind de film echt tegenvallen in vergelijking met het boek. Eigenlijk moet iedereen dit lezen. Het is zo'n geweldig boek. De andere delen heb ik helaas nooit gelezen, maar dat wil ik eigenlijk wel. Ik heb het ver voor de film gelezen. Je kan beter eerst het boek lezen, maar de film valt dan wel tegen. 

Het leven van de 17-jarige Mia draait om muziek. Ze heeft net met haar cello een succesvolle auditie gedaan voor het gerenommeerde conservatorium Julliard in New York. Haar vriend Adam speelt in een populaire band. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Wanneer Mia, haar ouders en jongere broertje Teddy onverwacht een vrije dag hebben vanwege hevige sneeuwval, besluiten ze gezellig uit te gaan. Maar onderweg, met Beethovens cellosonate nr.3 op de radio, boort een vrachtwagen zich in volle vaart in hun auto. Aanvankelijk lijkt alles goed. Ze hoort Beethoven nog steeds op de achtergrond, en… ze staat aan de kant van de weg in dezelfde spijkerjurk die ze vanochtend heeft aangetrokken. Maar al snel blijkt dat het helemaal niet goed is. Haar ouders zijn dood en als ze op zoek gaat naar haar broertje, ziet ze een hand uit het raam steken met daaraan de zilveren armband met de kleine cello- en gitaarbedeltjes die Adam haar voor haar 17e verjaardag heeft gegeven. De armband die ze nog steeds om heeft… In de vierentwintig uur die volgen op het afschuwelijke auto-ongeluk, wordt Mia voor een onmogelijke keuze gesteld.
Bron





                            
                                                            The fault in our stars- John Green

Dit boek kent iedereen wel. Ik heb hem in het Engels gelezen omdat ik de uitspraken die ze maken dan vaak mooier vindt. In het Nederlands klinkt het vaak zo vlak. Maar ook dan is het vast een mooi verhaal. Dit boek is ook verfilmd en sinds het lezen van dit boek ben ik fan van de schrijver John Green. 

Een hartverscheurend verhaal verteld door de zestienjarige kankerpatiënt Hazel die drie jaar geleden is opgegeven. Maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: An Imperial Affliction van Peter Van Houten, een roman over een ziek meisje, die midden in een zin eindigt. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar Peter Van Houten om hem te vragen hoe het de personages vergaat nadat het boek is opgehouden. De tocht leidt hen naar Amsterdam, waar de schrijver als een kluizenaar leeft. Hij is in niets wat ze zich van hem hebben voorgesteld. En hun leven neemt een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

Geen enkele samenvatting kan recht doen aan de kracht van deze roman. John Green heeft een meesterwerk geschreven dat door merg en been gaat, dat kracht geeft en vernietigt, dat ieder godsblij maakt dat hij lééft.

Bron



                                                           The Hungergames serie- Suzanne Collins

Ook deze serie kent iedereen wel. De films zijn goed, maar de boeken zijn nog beter. Ik heb ze alle drie in één vakantie uitgelezen(2-3 weken) en daarna kwam de eerste film uit. De boeken zijn meer gedetailleerd en de schrijfstijl is erg fijn om te lezen. Echte aanraders. 

Deel 1: 
12 districten 
24 strijders 
1 winnaar
Zou jij kunnen overleven, alleen en in de wildernis? Wanneer alles en iedereen erop gebrand is dat je de ochtend niet levend haalt? Winnen betekent eeuwige roem en rijkdom. Verliezen betekent een zekere dood. De Hongerspelen zijn begonnen... Wees gewaarschuwd: dit boek neemt je leven compleet over. 

Deel 2:

Vlammen van de revolutie. Katniss Everdeen heeft samen met Peeta Mellark De Hongespelen gewonnen. Sinds hun terugkeer naar District 12 wordt er gefluisterd over een opstand tegen het Capitool. President Snow stelt Katniss persoonlijk verantwoordelijk voor het temperen van alle onrust. Ze raakt verstrikt in een angstaanjagend politiek web en twijfelt of ze de vlammen van de revolutie echt wil doven...

Deel 3:

In deze razendspannende bestseller smeden onze heldin Katniss Everdeen en de rebellen plannen voor een gigantische revolutie. Katniss is volledig bereid te vechten en zelfs te sterven voor vrijheid. Maar dan laat president Snow weten dat hij iedereen van wie ze houdt kapot zal maken als de rebellen hun plannen doorzetten. De prijs van vrijheid lijkt hoger dan ooit...



Dat was mijn top drie van boeken. Hieronder nog een lijstje met boeken die ik sowieso nog wil lezen.

Als je het licht niet kunt zien- Anthony Doerr
Delirium Amoris- Lauren Oliver
After-Anna Todd
Toen ik je zag- Isa Hoes
Gelukkig ben ik niet de enige-Brené Brown
Dear Reader-Paul Fournel
We were liars- E. Lockhart
The maze runner- James Dashner
Gone Girl-Gillian Flynn
Divergent 2 en 3-Veronica Roth
To kill a mockingbird-Harper Lee
Not that kins of girl-Lena Dunham
The art of being normal- Lisa Williamson
Matched- Ally Condie
Een wereld zonder hemel- Veronica Rossi
De fallen serie- Lauren Kate
De selectie- Kiera Cass 
Vrees me- Tahereh Mafi
The mortal Instruments- Cassandra Clare 
De blogbijbel- Carlijn Bekker
Zusje- Rosamund Lupton


Zo, dat is een hele lijst haha. Maar ik wil ze echt allemaal lezen. Dus nu nog even de tijd vinden.

                                                                   Xx Sara





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...