14 sep 2015

Terug van weggeweest?!

Daar ben ik dan weer. Op het moment dat ik dit typ zit ik op school. We hebben twee uur niets te doen en daarna nog een les. De eerste weken waren chaotisch, even wennen maar vooral erg leuk. En nu voelt het steeds normaler. Ik had mijn twijfels of ik wel toegelaten zou worden, maar dat is gelukkig allemaal goed gekomen. Het intro kamp was erg leuk en ik voel me steeds meer thuis op deze school. Dus ik wil weer wat meer gaan doen met mijn blog.



Ik doe de opleiding journalistiek. Daarbij gaat het natuurlijk om schrijven maar ook om dingen als tv en radio. Ik heb op dit moment 1 redactiedag per week. Op dinsdag. Daarbij maken we zelf berichten voor op een site, ik doe dit in de economie. Ik ben blij met mijn groepje en het is fijn dat iedereen goed zijn best doet omdat hij/zij dit ook echt wil. Ik heb er bewust voor gekozen om een tijdje niet te bloggen zodat ik me volledig op school kon richten. 

De week voor school echt begon, hadden we introductiekamp. Dit was echt heel leuk! We kregen ouders. ( in dit geval twee papa's) Dat zijn studenten van de opleiding journalistiek die in het 2e, 3e of 4e leerjaar zitten. Het was erg gezellig en ondanks dat het kort was heb ik de mensen die er waren goed leren kennen. Het introductiekamp was van maandag tot en met woensdagmiddag. Donderdag kregen we nog zo'n officieel praatje op school en een rondleiding van onze papa's. In de middag gingen de Utrecht in om leuke maar vooral rare opdrachten te doen. We hebben uiteindelijk niet gewonnen, maar ik had het niet willen missen en heb mijn klas echt beter leren kennen. In de avond was er nog een bootfeest op een supergrote boot. Dat was echt heel leuk. Heel die week bestond uit nieuwe mensen en indrukken maar ik voelde dat ik mezelf kon zijn. Dat was erg fijn. 

De week erna begon school dan echt. Nog meer nieuwe indrukken! En ik kan je zeggen, ik heb nu al een haat/liefde verhouding met het ov. Ik ga met de bus, die ik helaas tot 1 oktober zelf moet betalen. Heel fijn! Not. De bus is fijn en niet fijn. Het is lekker omdat je niet echt iets hoeft te doen, je zit en je bent binnen 50 minuten in Utrecht. Als het goed is. Dat brengt me dan ook meteen naar de nadelen van het openbaar vervoer. Als je bus te laat is, mis je je aansluiting en ben jij dus ook te laat. Maar als je een bus eerder neemt ben je 45 minuten te vroeg op school. Keuzes, keuzes.... Ik ga nog wel een keer een uitgebreide blogpost schrijven over het ov, als ik er iets langer mee reis. Ik zit tenslotte pas twee weken op school.
Nog een foto van mijn vakantie, het lijkt alweer zo lang geleden...


Maar goed, nu ik over mijn problemen met de bus verteld heb kan ik doorgaan naar de leuke dingen. Mijn rooster is te doen. Maandag tot half zes of acht uur. ( Ja dat is pittig!) Het is om de week acht uur. Dinsdag redactie dag, dat ik echt heel leuk. Van de week mochten we om half twee al weg, dus dat is lekker. We moeten wel al om half negen aanwezig zijn en na zo'n dag tot acht uur is dat geen pretje. Maar dat overleven we ook wel weer. Woensdag weer vanaf half negen en tot half drie. Donderdag heb ik officieel vrij. Maar elke week komen er bekende mensen uit de journalistieke wereld. Deze week komt Tim Hofman en daar ben ik bij! Je mag zelf weten of je komt.  En vrijdag van half twee tot half vier les. Dat is mijn rooster voor de komende weken. Tot de tentamens. Maar wanneer die zijn is voor mij nog een groot raadsel.

Ik kan zo nog uren doorgaan over mijn eerste twee weken school. Maar dat bewaar ik voor een andere keer. Ik ben van plan om weer regelmatig te gaan bloggen, ik moet er weer even een systeem in krijgen en bekijken wat ik nou echt wil. Ik wil jullie blijven inspireren en ik wil goede content blijven maken. Daarom van de week nog geen blogpost voor zover ik weet. Maar misschien plaats ik opeens toch iets als ik iets met jullie wil delen. Als je nog blog ideeën hebt kan je ze achterlaten in de reacties.

                                                                          Tot snel!

                                                                           Xx Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...